Duminică, 23 Noiembrie 2014 10:41 |
Lukoil, a doua mare companie din domeniul petrolier din Rusia, a anunţat că va investi alături de grupul american Chevron într-un proiect din Nigeria, încercând astfel să-şi diversifice operaţiunile în afara Rusiei, unde sectorul este dominat de companiile de stat.
"Am decis să lucrăm împreună cu Chevron într-un proiect în Nigeria, pe care îl considerăm promiţător", a afirmat Vagit Alekperov, directorul executiv al Lukoil, care a refuzat să ofere detalii despre proiect.
De asemenea, Alekperov a declarat că Lukoil va menţine anul viitor plata dividendelor la acelaşi nivel precum în 2014 şi că programul de investiţii va fi redus cu 2 miliarde de dolari, la 14 miliarde de dolari.
Compania din Rusia, controlată de Alekperov şi Leonid Fedun, a început să-şi extindă operaţiunile în afara continentului european, prin proiectele derulate în Irak şi Africa de Vest. De altfel, prin proiectul West Qurna-2 din Irak, Lukoil încearcă să-şi dubleze producţia din afara Rusiei.
|
Citeşte mai mult...
|
Duminică, 16 Noiembrie 2014 10:48 |
O eventuală creştere a cotei unice sau cota progresivă ar duce, cel puţin în turism, fie la faliment, fie la evaziune fiscală generalizată, iar peste 100.000 de angajaţi ar intra în şomaj, a declarat pentru MEDIAFAX Dragoş Răducan, vicepreşedintele Federaţiei Patronatelor din Turismul Românesc.
"O creştere a cotei unice ar trimite în şomaj peste 100.000 din cei 160.000 de angajaţi din turism. Din plătitori de taxe la buget, aceştia se vor transforma în asistaţi sociali", a spus Răducan.
Acesta crede că majorarea cotei unice va duce fie la falimente în masă, fie la evaziune fiscală generalizată.
"Se încearcă prin tot felul de invenţii, care ar trebui brevetate la salonul de la Geneva, să ne facă să nu fim corecţi. De ce aceste scenarii se fac prin birourile Ministerului Finanţelor şi nu pe teren? Ar trebui să vină la noi şi să ne întrebe <>", a mai spus oficialul federaţiei.
|
Citeşte mai mult...
|
|
Luni, 27 Octombrie 2014 16:56 |
O fabrică din Cluj-Napoca lucrează la capacitate maximă pentru ca globurile din sticlă produse aici şi pictate manual să ajungă la timp în brazii de Crăciun.
Un glob costă între 80 de eurocenţi şi 15 euro, în funcţie de mărime şi complexitate, majoritatea producţiei fiind exportată în UE şi SUA.
Fabrica din Cluj-Napoca are doar 33 de angajaţi, dar este cea mai mare din România care produce globuri din sticlă, având o cifră de afaceri de două milioane de lei pe an.
Modelele se contractează cu un an înainte, la marile târguri de profil care au loc la Frankfurt, New York sau la Paris, de unde vin comenzile.
|
Citeşte mai mult...
|
Joi, 09 Octombrie 2014 20:30 |
Apple este cel mai valoros brand din lume, evaluat la 113 miliarde dolari, urmat la distanta destul de mare de Google (67,4 miliarde dolari) si Coca-Cola (64,7 miliarde dolari), intr-un top realizat de eurobrand, potrivit caruia cele mai de valoare 10 marci din lume apartin companiilor americane.
Cel mai valoros brand din afara Americii este China Mobile, care se plaseaza pe locul 11 in topul global, cu o valoare estimata la 43,98 miliarde dolari.
In Europa, LVMH (Luis Vuitton Moet Hennessy) a ramas cel mai valoros brand corporativ, evaluat la 39,3 miliarde euro, pe locul 12 in top, urmat de Nestlé cu o valoare de 33 miliarde euro, pe pozitia 18, si de AB Inbev cu 29,8 miliarde euro, pe 19.
|
Citeşte mai mult...
|
|