Total Media News

Analiza piața auto după 2 luni din 2016 PDF Imprimare
Marţi, 15 Martie 2016 17:31

                                   

     Pe ansamblul pieţei, livrările totale de autovehicule (autoturisme + vehicule
comerciale) au înregistrat, în primele două luni din 2016, o creștere generală de 17,9%
comparativ cu aceeași perioadă din 2015, cifră în interiorul căreia avem autoturismele cu
o creștere de 12,2%.

     Din analiza datelor istorice, consemnăm faptul că februarie 2016
este cea mai bună lună februarie din ultimii 7 ani (2010 - 2016).
Si pe plan european remarcăm o creștere generală consistentă a vânzărilor de
autoturisme, respectiv +9,3% pe întreg anul 2015. Practic, cu excepția unei singure țări,
toate statele membre UE au înregistrat creșteri. Este astfel evident faptul că în cele mai
mari piețe auto din UE, anul 2016 consemnează creșteri importante la categoria
autoturisme, astfel: Franța +8,5%, Germania +7,8%, Italia +22,4%, Spania +12,4% și UK
+4,7%.
    In România, vânzările realizate în luna februarie 2016 au fost, ca și în anii
precedenți, susţinute de achiziţiile realizate de către persoanele juridice, ponderea
acestora din total fiind de 89,7% (vs. 10.3% pers. fizice), iar în cazul autoturismelor, de
87% (vs. 13% pers.fizice). Procentele sunt similare cu cele înregistrate după două luni din
2015, efectul de așteptare generat în piață de către Programul “Rabla” fiind unul evident.
Pe un alt palier al analizei, cel legat de impactul autovehiculelor rulate, se observă
faptul că în primele două luni din 2016, importurile de autoturisme rulate au crescut și ele
comparativ cu 2015, cu un consistent 11,1%, ceea ce face ca raportul dintre cele rulate și
cele noi să se fie unul în creștere, respectiv de 3,6 autoturisme rulate la unul nou.
Analiza sectorială.

 


I. Producţia naţională.
In primele două luni din 2016 s-au fabricat 62.875 de autovehicule, cu 9% mai puțin decât
în perioada similară din 2015, dar în creștere cu 3,9% față de luna precedentă (ianuarie).
Dintre acestea, 53.234 au fost produse de către Dacia și 9.641 de către Ford. Volumele
cele mai mari le-a înregistrat modelul Dacia Duster, din care au fost fabricate 30.380 unități
(cu 11% mai mult decât în primele două luni din 2015), urmat de Ford B-MAX (9.641
unități, cu 10,4% mai puțin decât în 2015), Dacia Sandero (8.203 unități, - 14,9%), Dacia
Logan (7.769 unități, - 46,7%) și Dacia Logan MCV (6.882 unități, +2,3%).
II. Exportul. Cu cele 58.421 unităţi exportate în primele două luni din acest an,
consemnăm o scădere de 7,9% comparativ cu perioada similară din anul 2015, dar cu
16,7% mai mult în februarie 2016 față de luna ianuarie a acestui an.
Cel mai exportat model în prima două luni din 2016 a fost Dacia Duster (30.419 unități), în
creștere față de 2015 cu 14,7%, urmat de Ford B-MAX (9.520 unități, -10%), Dacia
Sandero (6.581 unităţi, -16,8%), Logan MCV (6.300 unități, -4,4%) și Dacia Logan (5.601
unităţi, -52,6%).
Ar mai fi de remarcat faptul că 92,9% din producția națională realizată în primele două luni
ale lui 2016 a fost exportată, comparativ cu 91,8% cât s-a înregistrat în aceeași perioadă a
anului trecut.2/2
III. Vânzările. Cu un volum total de 8.356 unități vândute în luna februarie, se
înregistrează în primele două luni din 2016 un volum total de 14.960 unități, respectiv cu
17,9% mai mult decât în primele două luni din 2015.
Autoturismele, care reprezintă 77,1% din vânzările înregistrate în aceste prime două luni
din 2016 (11.537 unități), înregistrează o creștere de 12,2%, iar vehiculele comerciale
(marfă și persoane), una de 42,1%.
La autoturisme, top-ul pe mărci după primele două luni este condus de către
Dacia, cu 3.252 de unități (28,2% cotă de piață, pe un volum în scădere cu 5,5% față de
2015), urmată de Volkswagen cu 1.361 unități (11,8% cotă de piață, volume în creștere cu
35% față de 2015); Skoda 1.233 unităţi (10,7% din total piață, volume în creștere cu 8,7%);
Ford 778 unităţi (6,7% din total piață, volume în creștere cu 19,7%); Renault 644 unități
(5,6% cotă de piață, volume mai mari cu 7,5%); și Opel, 391 unităţi (3,4% din total piață,
volume mai mici cu 11,1%).
Pe modele, cu cele 1.469 unități livrate pe piața autohtonă, Dacia Logan este cel
mai bine vândut model în primele două luni din 2016, urmat de Dacia Sandero, cu 590
unități, Skoda Octavia, 573 unitați, Dacia Duster, cu 516 unități și Dacia Logan MCV cu
394 unități.
Analizând segmentarea pe clase, observăm o evoluție mixtă, majoritatea
segmentelor înregistrând creșteri, unele chiar importante (MPV +71,2%, Clasa D +27,3%,
SUV +15%, Clasa C +8,8%, Clasa B +7,6%. In schimb, segmentul de lux (F) și cel al
autoturismelor mici (A) înregistrează scăderi, primul cu 27,3%, iar al doilea cu 12,1%.
In funcţie de tipul de combustibil, autoturismele diesel continuă să domine piața
cu o pondere de 56%, care este însă mai mică comparativ cu cea din acceași perioadă a
anului trecut (62,8% din piață). Situația din piață ne arată faptul că, din primele 10 mărci /
modele cele mai vândute, 9 mărci și respectiv 8 modele au o pondere a vânzărilor cu
motorizări diesel peste această medie (56%).
In ceea ce privește autoturismele hibride sau 100% electrice, remarcăm o creștere
importantă, de 89,7% (dar pe volume mici, respectiv 74 de unități în 2016 față de 39 în
2015) comparativ cu primele două luni din 2015.
In funcție de culoarea preferată, alb și gri domină în continuare cererea, acestea
înregistrând 33,1% și respectiv, 23,2% din totalul preferințelor. Urmează albastru cu 16,2%
și negru cu 12,9%.
In funcție de țara de proveniență a autoturismelor, situația se prezintă astfel: 25,8%
sunt de proveniență autohtonă, 22,4% sunt import Germania, 12,2% din Cehia; 8,5% din
Spania și 7,1% din Franța. In acest context, vânzările de autoturisme din producția
autohtonă au scăzut în primele două luni din 2016 cu 10,3% față de aceeași perioadă din
2015, în timp ce vânzările de autoturisme din import au înregistrat o creștere importantă,
respectiv de 22,9%.
========= // =========

 

 

 

 

*** APIA

 

Bannere

total-media-news.ro
karate.info.ro
tmn-tv.ro
Magazin specializat piese auto
AutoPuls
Salonul Auto Bucuresti 2023

Sunteti aici: Home Economie Auto Analiza piața auto după 2 luni din 2016