Total Media News

Piata auto la 5 luni din 2013 un nou record negativ - Pagina 2 PDF Imprimare
Luni, 17 Iunie 2013 13:02
Index articol
Piata auto la 5 luni din 2013 un nou record negativ
Pagina 2
Toate paginile


In plus, continuă să se manifeste impactul negativ al importului masiv de vehicule rulate
care, la un volum de aprox. 86.000 unităţi la autoturisme şi 18.400 la vehicule comerciale, au
o creştere de 42%, respectiv 10% faţă de 2012. Din aceste cifre, rezultă că, la fiecare
autovehicul (autotursim + vehicul comercial) nou vândut în România, au fost aduse alte
3,7 rulate ! (raport totuși în scădere față luna anterioară, când acesta era de 4 /1).
Analiza sectorială.
I. Producţia naţională.
Aceasta a înregistrat în luna aprilie o creștere de 5,8% faţă de luna precedentă, ceea ce face
ca, după 5 luni din 2013, să avem o creştere totală faţă de 2012 de 32,8% (la volum total
188.705 unităţi), cifră datorată în exclusivitate producției de autoturisme +40,8% (volum total
188.696 unităţi). In cifre absolute, fata de aceeași periodă din 2012, au fost fabricate in 2013 cu
46.577 mai multe autovehicule. Volumele cele mai mari le-au înregistrat Dacia Duster (55.195
unități), urmată de Dacia Sandero (51.948 unități), Dacia Logan (45.059 unități) și Ford B-MAX
(36.494 unități).
II. Exportul. Si la acest capitol se înregistrează creștere după 5 luni din 2013, aceasta fiind de
22,5%, comparativ cu aceași perioadă din anul trecut, volumul total fiind de 158.770 unităţi.
Această creştere se datorează în exclusivitate autoturismelor, care înregistrează +29,5%. In
ceea ce privește vehiculele comerciale, în absența producției, nu au fost nici volume la export.
Cel mai exportat model în luna mai, a fost Dacia Sandero (13.177 unităţi), urmat de Duster
(10.251 unităţi) şi B-MAX (6.802 unităţi). Pe ansamblul celor 5 luni de până acum, pe primul loc
este Duster (54.859), urmat de Sandero (49.564) si Ford B-MAX (36.309).
III. Vânzările. Vânzările de autovehicule (28.059 unități) au scăzut însă cu 18,6% faţă de
aceeași perioadă din 2012, autoturismele (23.245 unități) înregistrând o scădere de 19,8%, cea
mai mare din ultimii trei ani.
La autoturisme, top-ul pe mărci la 5 luni din 2013 este format din Dacia, cu 6.638
unităţi vândute (28,6% din total), urmată de Volkswagen (2.747 unităţi / 11,8%), Skoda (1.917
unităţi / 8,2%), Renault (1.355 unităţi / 5,8%), Ford (1.266 unităţi / 5,4%), şi Hyundai (1.204
unităţi / 5,2%).
Pe modele, Dacia Logan rămâne pe primul loc, urmat de Duster, Sandero, Skoda
Octavia şi Volkswagen Golf.
2 / 2
Analizând segmentarea pe clase, remarcăm faptul că, după 5 luni, doar clasa
monovolum este pe plus, toate celelalte fiind pe minus, cu scăderi cuprinse între 15% şi 38% !.
În funcţie de tipul de combustibil, remarcăm în 2013 o creștere a ponderii livrărilor de
autoturisme cu motoare diesel, care ajung la 57,8% din piață, față de 50,3% cât se înregistra în
aceeași perioadă a anului trecut, în condițiile în care volumele autoturismelor diesel au scăzut
cu 7,8%, iar cele pe benzină cu 32,5%. Un alt aspect care merită menționat la acest capitol,
este faptul că pentru 5 din primele zece mărci, motorizările diesel reprezintă peste 70% din
vânzări. Situația se repetă și în cazul analizei pe modele, unde 5 dintre modele înregistrează un
procent de peste 70% motorizare diesel din vânzările respectivei mărci.
In ceea ce priveşte vehiculele comerciale uşoare (LCV+ minibuse), observăm o
scădere ceva mai mică a pieței (-8,2%), dar și faptul că primele două mărci (Dacia și Ford),
reprezintă împreună aproape 35% din piață.
Evoluţia pieţei 2013.
Având în vedere faptul că impactul Programului “Rabla” asupra pieței se va resimți
(sperăm) abia în a doua parte a lunii Iunie, când tichetele valorice vor ajunge în posesia
cetățenilor, o eventuală revizuire a estimării făcute la începutul anului poate fi avută în vedere
doar după analiza volumelor înregistrate în lunile Iulie-August

 

 

 

APIA



 

Bannere

total-media-news.ro
karate.info.ro
tmn-tv.ro
Magazin specializat piese auto
AutoPuls
Salonul Auto Bucuresti 2023

Sunteti aici: Home Economie Auto Piata auto la 5 luni din 2013 un nou record negativ - Pagina 2