Total Media News

Bomba cu ceas la Dacia. - Pagina 2 PDF Imprimare
Marţi, 09 Aprilie 2013 10:00
Index articol
Bomba cu ceas la Dacia.
Pagina 2
Toate paginile

 

           Salariul mediu pe companie este, in prezent, de peste 3.500 lei. "Deocamdata, exista aceasta probabilitate de a fi suspendata activitatea in uzina, dar este o masura extrema la care speram sa nu se ajunga. Vom purta negocieri cu administratia in acest sens", a declarat, anterior, Ion Iordache, vice-lider al Sindicatului Automobile Dacia, citat de Adevarul.   “Vrem 2, 3, 4 sau 5 milioane de lei vechi in plus, nu asta conteaza, problema este ca e munca multa si banii sunt putini, sa ne plateasca in mod corect pentru cat muncim“, a declarat un muncitor."Trebuie sa faci o masina in 40 de secunde, va dati seama in ce viteza lucram noi aici? Vrem salarii decente, nimeni nu sta degeaba aici, aici toti muncim. Acolo jos, la Mioveni, e o puscarie cu program, la noi e puscarie cu program. Nu suntem sclavi, nu am fost primiti la negocierile pentru Contractul Colectiv de Munca, noi vrem sa muncim, dar nu asa, ca in sclavie!", a mai spus muncitorul.
 
La prima vedere, faptul ca angajatii vor salarii mai mari este absolut normal. Cine nu vrea sa castige mai mult?Potrivit analistilor economici, sindicalistii se joaca insa cu focul, iar presiunile sociale risca sa duca la decizii extreme.  In plus, o eventuala oprire a activitatii la Dacia ar putea afecta intreaga economia, de compania din Mioveni depinzand sute de firme din intreaga tara.O greva la Dacia ar avea efectul unui castel de carti de joc prabusit. Ar afecta pe orizontala intreaga economieCristian Dinulescu, analist economic„Dincolo de aceasta pozitie a sindicatului, mizam pe responsabilitatea salariatilor nostri pentru a construi impreuna un  viitor sigur si stabil pentru compania noastra”, a declarat, in comunicat, Radu Mavrodin, Director Resurse Umane Renault Romania si regiunea Euromed-Africa. DailyBusiness.ro scria, recent, ca odata cu noile generatii Logan,Sandero si Sandero Stepway, francezii isi joaca o carte decisiva la Mioveni.   “Sper sa nu se ajunga la greva, pentru ca si asa Dacia nu sta deloc pe roze. Intr-o piata auto in cadere libera, afacerea din Romania nu mai aduce castigurile de altadata”, a declarat analistul economic Cristian Dinulescu.   “Sa nu ne trezim ca isi iau jucariile si le muta in Maroc, unde salariile sunt de cinci ori mai mici. Oricum Dacia s-a focusat pe exporturi, pentru ca pe piata interna este dezastru”, a mai spus acesta.
 
Vanzarile Dacia in Romania au scazut cu aproape 30% anul trecut, declin mai ridicat decat al pietei.  Si asta in conditiile in care 2011 era vazut drept cel mai prost an din ultimii 10.   Pe piata externa,  vanzarile au crescut insa cu 8%, principalele performere fiind pietele din zona Euromed (nordul Africii si bazinul mediteranean), cu o crestere de 26,6%. Vanzarile in Europa Occidentala s-au mentinut la un nivel comparabil cu cel din anul precedent in contextul in care piata regionala a scazut cu 8,6%.   “Dacia a facut eforturi laudabile cu noile modele, insista pe o campanie  media bine targetata insa decizia se afla in mainile clientilor. Ma tem ca, in absenta unui program Rabla eficient, la intern va fi dezastru. Pe plan extern, situatia din Franta – principala piata Dacia – ne va spune daca modelele vor avea succes sau nu”, a declarat analistul auto Razvan Marinescu.  Pretul masinilor, factor esentialPotrivit analistilor, chiar daca este putin probabil ca Dacia sa isi mute investitia in Maroc, aceasta posibilitate nu trebuie exclusa. Iar comunicatul de presa lansat de producatorul auto vine sa justifice pozitia decisa a patronatului.    “Sa nu uitam ca proiectul Dacia a fost gandit ca unul low-cost, in care pretul masinilor este factorul esential. Daca vor avea probleme de competitivitate, asa cum invoca in comunicat, nu este exclus sa ia deciziile care sa le permita sa mentina preturile imbatabile ale modelelor sale, iar asta poate insemna orice”, a explicat analistul Cristian Dinulescu.     Potrivit companiei, “salariile angajatilor au fost majorate in fiecare an, iar beneficiile au fost pastrate, desi in ultima perioada, din cauza crizei, numarul de vehicule produse a continuat sa scada, iar vanzarile de vehicule Dacia fabricate la Mioveni au scazut si ele”.   Ce beneficii au angajatii DaciaConform materialului de presa pe care il puteti vedea in detaliu in documentul atasat, muncitorii de la Dacia beneficiaza de un pachet salarial care cuprinde mai multe beneficii, dupa cum urmeaza.- Salariul minim garantat pentru un muncitor calificat este de 1.918 lei;
- prima de Pasti si de Craciun (873 lei brut, respectiv 957 lei brut);
- tichete cadou in valoare de 60 lei pentru ziua de 8 Martie, acordate tuturor angajatelor;
- tichete cadou de Craciun (60 lei);
- prima de participare la profitul companiei (1.240 de lei brut); prima de vacanta (1.276 lei brut);
- bonuri de masa;
- masa calda gratuita (pentru operatori, in total, peste 11.500 de beneficiari);
- transport subventionat;
- bilete de odihna si tratament (4.000 de beneficiari in 2010 si 1.285.046 euro cheltuiala companiei, 4.100 in 2011 si 1.461.716 euro cheltuiala a companiei)
- ajutoare diverse (casatorie, deces etc.);
- zile libere platite cu salariul de baza, in afara celor prevazute de lege pentru sarbatorile legale sau religioase, in urmatoarele situatii: evenimente in familie (nasterea unui copil, casatorie sau deces), schimbarea domiciliului, pentru donarea de sange. Numarul zilelor libere variaza, in aceste situatii, intre 1 zi (pentru decesul nepotilor, fratilor sau surorilor parintilor) si 5 zile pentru nasterea sau adoptia unui copil sau decesul sotului, sotiei, copiilor, parintilor, socrilor.Evolutia salariilor la Dacia

Anul Salariu mediu brut realizat Evolutie procentuala raportata la anul anterior
2008 2.256  
2009 2.668 18,26%
2010 3.262 22,26%
2011 3.632 11,34%
2012 3.965 9,17%

 

 

 

**  sursa  :dailybusiness.ro



 

Bannere

total-media-news.ro
karate.info.ro
tmn-tv.ro
Magazin specializat piese auto
AutoPuls
Salonul Auto Bucuresti 2023

Sunteti aici: Home Ştiri Actualitate Bomba cu ceas la Dacia. - Pagina 2