Analiza detaliată a înmatricularilor de autovehicule în luna februarie și după 2 luni din 2021
Scădere semnificativă a înmatriculărilor de autoturisme (-39,6%).
Autoturismele “electrificate”auo creștere de 39,7%și ajung la o cotă de piață de13,1%, Vehiculele comerciale ușoareîn scădere cu 14,1%, iar cele grele+bus o creștere de 6,2%
Top 10 marci
DACIA 1120-48,5%2034-64,6%
FORD 589 24,0%132327,9%
HYUNDAI 637-4,1%1298-16,1%
TOYOTA 587 16,5%129211,8%
SKODA 634-20,2%1102-39,5%
VOLKSWAGEN 477-30,4%929-53,7%
BMW 33713,9%6298,1%
RENAULT 405-37,6% 624-65,1%
SUZUKI 285-17,6%552-17,5%
PEUGEOT 300-9,4%488-15,6%
Rest 1444-18,4%2457-
TOTAL 6815-21,6%12728-39,6%
După ce,în ultimele 4 luni ale anului 2020,am consemnat creșteri ale înmatricularilor de autovehicule, anul 2021 a debutatcu o scădere semnificativăîn luna ianuarie(-46,6%), urmată de una mai puțin importantă (-18,8%),în luna februarie.
Analiza sectorială.
Revenind la piața națională, top-ul pe mărci (autoturisme+ autovehicule comerciale) duă 2 luni din anul2021 este condus de către Dacia (2.443unități), urmată deFord(1.832unități), Toyota (1.418unități), Hyundai (1.298unități),Volkswagen (1.110unități), Skoda(1.102unități), MercedesBenz(938unități), Renault (921 unități), BMW (629 unități) și Suzuki (552 unități).I. Autoturismele(care reprezintă cca. 78%din total)au înregistrat,în luna februarie2021,un volum de 6.815unități, cu 21,6%mai mic decât în luna similară din 2020. Pe ansamblul primelor 2 luni din 2021, se înregistrează a scădere generală de 39,6%comparativ cu perioada similară a anului anterior.
|