Publicația "Ciclismo a Fondo" alege Dunlop RoadSmart III ca suport moto Imprimare
Moto-ATV
Joi, 18 August 2016 16:24

           


     Revista de ciclism de top “Ciclismo a Fondo” a ales Dunlop ca partener pentru cursele de ciclism pe care le va mai organiza în acest sezon.

   Noua anvelopă Dunlop RoadSmart III este anvelopa care a fost aleasă pentru motocicleta de suport, un Kawasaki Versys 1000, care are încă mulți kilometri de parcurs în cursele ce au rămas de disputat până la sfârșitul acestui sezon, mai exact în cursele: "Clásica San Sebastián", "Vuelta a Burgos" și "La Vuelta a España".

   Motocicletele de suport ce însoțesc cursa ciclistă, pe lângă faptul că sunt indispensabile atât pentru organizare cât și pentru partea de media foto-video, străbat distanțe lungi, făcând din alegerea anvelopelor o chestiune esențială. Kilometrajul mare trebuie să fie însoțit și de o bună manevrabilitate și de o aderență excelentă pentru a asigura agilitatea de care aceste motociclete au nevoie.

 

 

RoadSmart III, noua anvelopă de sport touring de la Dunlop, asigură o performanță excelentă în termeni de manevrabilitate, aderență și durabilitate, trei aspecte fundamentale care să vină în întâmpinarea condițiilor solicitante ale unei curse de ciclism. RoadSmart III vine cu mult peste nivelul mediu al principalelor sale competitoare în materie de kilometraj, mai exact cu până la 82%[1], și raportează câteva rezultate impresionante ce decurg din cele patru inovații principale pe care le are în spate.

Un nou profil inovativ al benzii de rulare

Profilul benzii de rulare se caracterizează printr-un nou tipar cu unghiuri de caneluri îmbunătățite. Acestea au fost calculate pentru a optimiza rigiditatea benzii de rulare, asigurând o uzură uniformă pentru a menține performanța pe durata de viață a anvelopei.

O bandă de rulare unică, cu caneluri interconectate (iGT)

Profilul benzii de rulare asigură evacuarea rapidă și eficientă a apei pentru a menține aderența și manevrabilitatea – chiar și atunci când anvelopa este uzată. Profilul dispersează mai multă apă decât predecesoarele sale, în special la viteză mare.

Compusul de ultimă generație cu nano tehnologie

O cantitate impresionantă de cercetare a fost investită în rafinarea compusului anvelopei RoadSmart III. În total, 53 de variații au fost testate pentru a obține combinația corectă dintre compusul umărului anvelopei și cel al zonei centrale a acesteia.

Acest compus avansat de tip MultiTread este în mod special rezistent la uzură și prezintă un amestec unic de tri-polimeri cu o mare dispersie a mixului de siliciu. În primul rând, aceasta oferă un kilometraj crescut, dar și o aderență semnificativ îmbunătățită pe carosabil umed. Compusul oferă de asemenea o flexibilitate crescută la temperaturi joase, oferind o mai mare încredere motocicliștilor. Acest lucru este cu deosebire important în sectorul anvelopelor de sport touring, unde percepția și răspunsul de tip ‘all weather’ sunt necesare.

Compusul din zona centrală a anvelopei este caracterizat de un polimer multi-molecular mai lung, ce ajută la îmbunătățirea legăturii moleculelor de cauciuc.

Noua carcasă cu strat de celofibră și profilul pentru roata față

Anvelopa are un design al carcasei complet nou cu strat de celofibră, ce dă o mai mare precizie direcției și care cere o forță de direcție semnificativ mai mică din partea motociclistului. Aceasta prezintă de asemenea beneficiul unei rigidități crescute și dă o uzură uniformă de-a lungul anvelopei. Această tehnologie este un factor major pentru îmbunătățirea semnificativă a kilometrajului. În plus, designul carcasei reduce timpul de încălzire necesar. Mai departe, acest lucru s-a dovedit că reduce variația în efortul de a ține direcția pe care trebuie să îl depună motociclistul între variațiile de temperatură de la rece la cald.



[1] Calculată în comparație cu limita legală din Germania de  1,6 mm bandă de rulare minimă pe margini. Comparativ cu performanța medie a pricipalelor 3 produse competitoare din segmentul anvelopelor de sport touring radiale (Michelin Pilot Road 4, Bridgestone T30 Evo, Pirelli Angel GT). Testată de Motorrad Test Centre în noiembrie 2015, la cererea Goodyear Dunlop. Dimensiunea față: 20/70ZR17 spate: 180/55ZR17. Motocicleta de test: Yamaha FJR 1300A; testul pe stradă a fost derulat pe suprafețe de drum mixte din zona Almeria, Spania.