Din 2016, sistemul ABS va fi obligatoriu pentru motociclete Imprimare
Joi, 29 August 2013 15:24

         Din 2016, sistemul ABS va fi obligatoriu pentru motociclete - Bosch produce cel mai mic şi uşor ABS

                  

           Din 2016, sistemele de antiblocare a roţilor la frânare (ABS) vor deveni obligatorii pentru majoritatea motocicletelor fabricate în Uniunea Europeană. Uniunea Europeană a promulgat legi în acest sens, cu scopul de a reduce suplimentar numărul de accidente de circulaţie.

           Doar în 2011, aproximativ 5.000 de motociclişti şi-au pierdut viaţa pe şoselele Europei. „Un sistem ABS oferit ca dotare standard poate preveni peste un sfert din totalul accidentelor de motocicletă soldate cu vătămări corporale” – astfel prezintă Gerhard Steiger, preşedintele diviziei de Sisteme de control al şasiului Bosch, rezultatele unui studiu Bosch cu privire la accidentele rutiere.  



          Încă din 1994, Bosch produce sisteme de antiblocare a roţilor la frânare pentru motociclete şi a vândut până în prezent aproximativ 750.000 de unităţi. În 2010, Bosch a lansat o generaţie de sisteme ABS proiectate special pentru motociclete. De atunci, grupul dezvoltă în permanenţă funcţii suplimentare pentru a optimiza performanţa sistemului. În 2010, Asociaţia germană de automobile ADAC a evidenţiat contribuţia acestui sistem la sporirea siguranţei, acordându-i premiul „Îngerul Auriu” la categoria „Inovaţie şi mediu înconjurător”.

Siguranţă optimizată pentru toate clasele de motociclete

 

Conform noii legislaţii UE, va fi obligatorie montarea unui sistem de antiblocare a roţilor la frânare pe toate motocicletele cu o cilindree a motorului de peste 125 cc. Începând cu 1 ianuarie 2016, acest lucru se aplică tuturor motocicletelor cu aprobare tip, iar din 2017 tuturor modelelor noi. În plus, motocicletele de dimensiuni mai mici, cu o cilindree de 50 cc sau mai mare trebuie să dispună fie de un sistem ABS, fie de un sistem de frânare combinat. Acesta din urmă conectează mecanic frânele faţă şi spate, prin urmare ambele roţi sunt decelerate de fiecare dată în timpul frânării. Totuşi, această soluţie nu reglează presiunea în sistemul de frânare, roţile putându-se bloca în continuare. În urma ratificării de către Parlamentul European şi Consiliul de Miniştri, regulamentul a fost publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene şi a intrat astfel în vigoare.

Bosch oferă soluţia potrivită pentru toate clasele de putere

 

Din 2010, Bosch produce cel mai mic şi uşor sistem de antiblocare a roţilor la frânare pentru motociclete disponibil până în prezent. Sunt disponibile mai multe variante pentru motociclete derivate din această versiune Generation 9 a sistemului de frânare Bosch. Bazându-se pe un design modular standardizat, Bosch oferă soluţii adaptate cerinţelor fiecărui producător de motociclete. Sistemul ABS 9 light reprezintă varianta de bază. Acesta asigură controlul antiblocare la frânare al roţii din faţă, fiind ideal pentru motocicletele low-cost care au un singur canal de frânare hidraulic. Acestea sunt populare pe pieţele emergente din Asia. Gama Bosch include şi sistemul ABS 9 base, ce asigură funcţia ABS pentru ambele roţi, sistemul ABS 9 plus şi sistemul ABS 9 optimizat. În cazul acestei variante de vârf, şoferul nu trebuie decât să acţioneze frâna faţă sau spate: sistemul ABS 9 optimizat activează automat cea de-a doua frână, fără să fie nevoie de reglarea manetei de frână sau a presiunii.

Contact pentru jurnalişti:

Eleni Scheffäl               

Telefon: (021) 4057529

Tehnologie Auto este cel mai mare sector de activitate al Grupului Bosch. În anul fiscal 2012, vânzările acestuia au fost de 31,1 miliarde de euro sau 59% din cifra de vânzări totală a grupului. Astfel Grupul Bosch a devenit unul dintre cei mai importanţi furnizori din industria auto. La nivel mondial, peste 177.000 de angajaţi din sectorul Tehnologie Auto activează în şapte domenii de activitate: tehnologii de injecţie pentru motoare cu ardere internă, componente periferice ale trenului de rulare, concepte de propulsie alternative, sisteme de siguranţă activă şi pasivă, funcţii de asistenţă şi confort, sistem de informare şi comunicare la bord precum şi servicii şi tehnologii pentru domeniul aftermarket. Compania Bosch este autorul unor importante inovaţii din industria auto, precum gestionarea electronică a motorului, sistemul antiderapare ESP® şi tehnologia diesel common-rail.

Grupul Bosch este un lider global în furnizarea de tehnologii şi servicii. În anul fiscal 2012, aproape 306.000 de angajaţi au generat vânzări de 52,5 miliarde de euro. Începând cu anul 2013, grupul Bosch a fost structurat pe patru sectoare de activitate: tehnologie auto, tehnologie industrială, bunuri de larg consum, energie şi echipamente pentru construcţii. Grupul Bosch cuprinde Robert Bosch GmbH şi cele aproape 360 de filiale şi companii regionale din peste 50 de ţări. Prin includerea partenerilor comerciali şi de service, Bosch este reprezentat în aproximativ 150 de ţări. Această reţea internaţională de dezvoltare, producţie şi vânzare reprezintă fundaţia creşterii continue a concernului german. Bosch a cheltuit în 2012 peste 4,8 miliarde de euro pentru cercetare şi dezvoltare şi a înregistrat aproape 4.800 de patente pe plan internaţional. Prin toate produsele şi serviciile sale, Bosch sporeşte calitatea vieţii, oferind soluţii care sunt atât inovatoare, cât şi utile. În acest fel, compania oferă la nivel mondial „Tehnică pentru o viaţă”.