ASSAI adreseaza o scrisoare deschisa cu privire la noile TAXE puse de RAR Imprimare
Stiri premium
Luni, 14 Noiembrie 2011 08:09

                                                                          

                      ASOCIATIA SOCIETATILOR DE SERVICE AUTO INDEPENDENTE

     Str. Traian nr. 2 Ansamblul Unirii – Tr. 4 Bl. F1 tronson 4 et. 8 ap. 22

sector 3 Bucuresti Banca: Transilvania – Agentia Delfinului

Cont IBAN nr. RO75 BTRL 0470 1205 L021 80XX

CUI: 24316397 Telefon/Fax: 0314 108 356

E-mail: Această adresă de e-mail este protejată de spamboţi; aveţi nevoie de activarea JavaScript-ului pentru a o vizualiza

www.assai.ro

-        Scrisoare deschisa -

 

 

Catre:  

  Primul Ministru al Romaniei,

  Ministrul Transporturilor,

           Secretarul de Stat din Min. Transporturilor

 

 

Stimate Domnule Prim-Ministru,

Stimata Doamna Ministru al Transporturilor,

Stimate Domnule Secretar de Stat

ASSAI, Asociatia Societatior de Service Auto Independente, doreste sa va aduca

la cunostiinta prin intermediul acestei adrese, ca deschiderea unui dialog cu institutia Dvs.

poate fi ultima  cale pe care o intrevedem pentru rezolvarea problemei cu care industria

de service auto din Romania se confrunta, situatie care s-a acutizat prin cele mai recente

masuri luate de catre -  Registrul Auto Roman.

Membrii ASSAI au fost stupefiati de decizia Registrului Auto Roman ca, in plina criza

economica, sa majoreze taxele de autorizare ale unitatilor reparatoare,

aceste taxe fiind mai mari acum de 10 – 20 de ori .

La  sfarsitul lunii August 2011, C.A. al Registrului Auto Roman a decis prin Hotararea

nr.8/25.08.2011 ca incepand cu data de 01.10.2011, modul de calcul al taxei de

autorizare sa se schimbe, urmand ca unitatile reparatoare sa achite in final, costuri

de autorizare majorate in medie, cu 1100%.

Astfel, daca pana in luna Octombrie 2011 un service auto achita aprox. 1000 lei/an

pentru autorizare, acum este obligat de catre Registrul Auto Roman sa achite pentru

aceeasi autorizare taxe ce variaza intre  11 000 lei si de peste 20 000 lei, in functie

de numarul de marci auto pentru care solicita autorizarea.

In contextul in care intreaga industrie de reparatii auto din Romania se confrunta cu

dificultati economice majore: intarzieri din partea asiguratorilor la achitarea  reparatiilor

pentru beneficiarii politelor de asigurare, cresterea cursului de schimb cu efecte

devastatoare asupra costurilor pieselor si subansamblelor, etc se suprapune acum

si un BIR majorat cu peste 1100% de catre Registrul Auto Roman.

In conditiile in care Guvernul Romaniei a transmis instructiuni clare 
institutiilor aflate in subordine, pentru stimularea dezvoltarii unei industrii
greu incercate de criza, Registrul Auto Roman a decis aceasta majorare
exorbitanta a tarifelor pentru autorizare, fara a consulta industria de
profil
si  pe reprezentantii sai. Registrul Auto Roman este  singura institutie
din Romania care poate autoriza din punct de vedere tehnic unitatile
reparatoare din tara, o pozitie de monopol de care conducerea RAR
abuzeaza.
In Romania exista peste 4000 de unitati service auto clandestine care isi 
desfasoara si in prezent, nestingherit activitatea, neachitand niciun fel de
taxe si impozite catre bugetul de stat, prin “grija” Registrului Auto Roman
si a altor institutii cu atributii de control, iar o majorare exorbitanta a taxelor
de autorizare aplicata tot asupra operatorilor economici care respecta
legislatia
care platesc corect taxe si impozite, reprezinta inca o aplicare
 proasta a principiului : "dai in calul care trage".

Va rugam sa aveti in vedere faptul ca majoritatea atelierelor reparatoare  mici si

independente, cu 5 - 7 angajati, reprezinta aproximativ 35% din totalul service-urilor

auto din Romania.

 

In loc ca Registrul Auto Roman sa isi trimita inspectorii pe teren pentru a obliga 

service-rile clandestine sa intre in legalitate, sa plateasca taxe si impozite, sa plateasca

CAS-ul si sa nu mai angajeze oameni la negru, sa nu mai faca evaziune fiscala, iar clientul

sa beneficieze de garantia legala a lucrarii de reparatie,  RAR alege sa adopte o masura

care, pe fundalul crizei economice, ar putea duce la disparita a jumatate din cele

5000 de service-uri autorizate in Romania.

Departamentul de Control si Autorizari a RAR numara aproximativ 50 de angajati, iar

procesul de auditare pentru fiecare service auto  are loc anual si dureaza o zi/an/unitate

service, asa ca  nu intelegem pe ce se vor cheltui cele aproximativ 10 milioane

de euro pe care RAR le va colecta in plus de la service-uri doar pentru

autorizarea in acest an!

 

Intelegem insa care vor fi efectele directe ale acestei masuri aberante:

1.      Majorarea tarifelor de reparatii care vor fi suportate de catre soferi;

2.      Realizarea reparatiilor in service-uri clandestine, fara garantie;

3.      Stimularea activitatilor clandestine in service-uri neautorizate, care

         prin modul impropriu de realizare a lucrarilor de reparatii pun in

         pericol calitatea lucrarii prestate si, prin consecinta, siguranta in trafic 

         a noastra, a tuturor;

4.      Scumpirea semnificativa a politelor de asigurare auto

         ( RCA si CASCO );

5.      Inchiderea unui numar semnificativ de ateliere auto

         ( peste 2000 de unitati service );

6.         Disponibilizarea a 30 – 50% dintre cei care-si desfasoara activitatea in   

         service-urile autorizate si cresterea cu cel putin 15 000 de persoane a  

         numarului de someri;

7.         Micsorarea contributiilor atelierelor reparatoare catre bugetul de

Stat.

 

In conditiile in care ASSAI a solicitat in repetate randuri interventia Registrului Auto Roman

in problemele intampinate cu societatile de asigurari ( achizitii de piese in mod direct

si ilegal de catre firma de asigurari, clientul asigurat fara a mai beneficia de

garantia pieselor montate; piese de proasta calitate, fara licenta producatorului,

indicate si despagubite de firme de asigurari in dauna clientului asigurat si

„beneficiar” de piesele care ii pot pune viata in pericol etc),  aceste situatii intrand

in sfera de (in)competenta a RAR, dar asupra carora aceasta institutie refuza sa intervina,

va adresam Dvs. cateva intrebari:

1.     Cum a fost posibil ca Registrul Auto Roman functioneze timp de multi ani

cu taxe cuprinse intre 500 – 1000 Ron/an pentru autorizarea unitatilor reparatoare,

iar acum aceste taxe au trebuit majorare de 10 – 20 de ori?

2.     Care este destinatia acestor sume de bani pe care Registrul Auto Roman

intentioneaza sa le colecteze in mod fortat din partea agentilor economici

care doresc sa functioneze legal?

3.     Daca Registrul Auto Roman urmareste cresterea calitatii lucrarilor de

reparatii, de ce nu descurajeaza in mod real, prin controale temeinice,

operatorii economici neautorizati care lucreaza fara autorizatie si care

nu pot oferi garantie pentru reparatiile prestate?

( Ex: 4000 de unitati clandestine x 5000 ron amenda => 20 000 000 Ron  ≈ 4, 6 mil. Eur )

4.   Daca Registrul Auto Roman are ca preocupari, asa cum pretinde, cresterea

sigurantei circulatiei, de ce refuza sa se implice in problemele sesizate de catre

ASSAI, privind  practica unor societati de asigurari care despagubesc piesele

cele ieftine de pe piata, in vederea reducerii costurilor de despagubire, piese

ce pun in pericol siguranta in trafic?

Va rugam sa aveti in vedere faptul ca aceasta industrie de reparatii auto plateste

anual sume la bugetul de stat de peste 1 Miliard de Euro.

 

Suntem convinsi ca niciuna dintre Domniile Voastre nu ati fost informate corespunzator de

catre conducerea Registrului Auto Roman, cu privire la aceasta majorare a tarifelor de

autorizare aplicate service-urilor auto, pentru ca in mod cert ati fi avut in vedere impactul

negativ asupra industriei si asupra consumatorilor.

ASSAI are incredere in institutiile pe care Domniile Voastre le reprezentati si v-am adresat

aceasta Scrisoare Deschisa in speranta ca Dvs. aveti posibilitatea sa corectati derapajele

infaptuite de catre conducerea acestei Regii Autonome a Registrului Auto Roman.

 

 

Cristian Muntean

 

Director ,

 

Asociatia Societatilor de Service Auto Independente ( A.S.S.A.I )

,