Avertisment ingrozitor. Dacia ar putea pleca din Romania. Imprimare
Auto
Marţi, 15 Mai 2012 11:00

Renault s-ar putea retrage de la Piteşti, dacă piata auto va cădea, a declarat vice-preşedintele Consiliului de Administraţie al Dacia, Constantin Stroe.

 

Acesta a precizat ca Marocul are mai multe avantaje decat România, printre care costul mai mic al fortei de muncă si mai putine cheltuieli cu logistica.


 

Costul orei de munca este mai mic cu 18 la sută in Maroc iar piaţa auto este mai uşor de alimentat din Gibraltar, a precizat Stroe. Referindu-se la eventuale solicitări de majorari salariale la uzina Dacia de la Piteşti, Stroe a avertizat că o parte din activitate ar putea sa scadă daca management-ul nu este atent, mai ales pe fondul reducerii cererii de automobile.

Renault va porni la începutul anului viitor producţia la fabrica de lângă Tanger, din Maroc, uzină în care a investit circa un miliard de euro în urma unei înţelegeri anterioare dintre constructorul francez şi autorităţile marocane. Francezii au anunţat deja că intenţionează să facă din fabrica africană cea mai competitivă uzină a grupului, în termen de costuri. La uzina din Maroc urmează să fie fabricat şi monovolumul low-cost Lodgy, care, la un preţ de sub 10.000 de euro, practic nu are concurent pe segmentul său.

Renault vrea să construiască maşini la costuri mult mai reduse chiar decât cele din uzinele din Turcia şi România. Exemplul costului forţei de muncă este elocvent: salariile angajaţilor marocani nu vor depăşi 240 de euro pe lună.

Avertismentul lui Stroe vine în contextul în care, tot potrivit estimărilor lui, industria auto din România va avea, în 2011, cel mai bun an din istorie, dar industria a livrat foarte mult la export. "Cifra de afaceri totală din industria de automobile va atinge probabil 10 miliarde de euro, superioară celei înregistrate în 2010. Piaţa auto, în schimb, nu ajută foarte mult. Circa 91% din total produse au fost exportate” spunea Stroe la începutul acestei luni.

În primele nouă luni ale acestui an, vînzările de automobile de pe piaţa locală au ajuns la 80.600 de unităţi, în scădere cu 7,5% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Scăderea pieţei auro este o constantă a ultimilor ani: potrivit datelor APIA, dacă în 2007 în Româniua s-au vândut 366.000 de maşini noi, în 2008 volumul a ajuns la 324.000, în 2009 la 148.000, iar în 2010 la 119.000 de maşini.

VEZI DECLARATIA AICI

UPDATE: Stroe neagă, ştirea nu mai există pe site-ul TVR

Declaraţia referitoare la ameninţarea cu relocarea producţiei în Maroc a fost făcută de Stroe la TVR INFO joi seară şi a apărut ulterior sub forma unei ştiri video postate pe site-ul televiziunii publice. Cititorii money.ro au putut vedea ştirea video a televiziunii publice cu declaraţia oficialului Dacia până vineri în jurul orei 17.00, moment în care linkul către ştirea respectiva nu a mai funcţionat.

În jurul orelor 16.00, Constantin Stroe a negat informaţia referitoare la ameninţarea cu relocarea producţiei, în mai multe media electronice, spunând că a fost înţeles greşit şi că informaţia a fost scoasă din context. Vedeţi printscreen-ul în galeria alăturată

 

 

 

** sursa  : money.ro