Analiza detaliată a înmatriculărilor de autovehicule în luna Iulie și după șapte luni din 2022 Imprimare
Auto
Joi, 18 August 2022 09:53

 

                             Piața auto în 2020 - Scădere de 22% la mașini noi, declin de 9% la  second-hand - HotNews.ro
Analiza detaliată a înmatriculărilor de autovehicule în luna Iulie și după șapte luni din 2022
• Inmatriculările de autoturisme noi sunt în creștere la șapte luni 2022 (+12,1%) faţă de 2021
• Autoturismele “electrificate” au o creștere de 106,4%, realizând o cotă de piață de 20,7%
• Vehiculele comerciale ușoare + minibuse, în scădere cu 13,4%, iar cele grele + bus cresc cu 9,7%
   După evoluția importantă a primelor luni, iulie 2022 vine cu o scădere de 18,9% a
înmatriculărilor de autovehicule faţă de anul precedent, scădere înregistrata după 5 luni de   creștere de la începutul acestui an.
   Dacă ne raportăm la anii anteriori, luna iulie  2022 este în scădere cu 2,6% față de perioada  similară din anul 2020 şi cu 43,9% in scădere faţă de iulie 2019.
* Sursa date: DRPCIV, prelucrare APIA
   
   In piața națională, TOP 10 mărci, autoturisme + autovehicule comerciale, după șapte luni din 2022, este condus de către
    Dacia (20.124 unități), urmată de
    Ford (7.070 unități), Toyota (6.112 unități),
    Renault (5.744 unități),
    Hyundai (5.612 unități),
    Volkswagen (5.036 unități),
    Skoda   (4.839 unități),
    Mercedes Benz (4.168 unități),
    Peugeot (2.477 unități) și
    BMW (1.696 unități).
I. Autoturismele (care reprezintă aproximativ 83% din total) au înregistrat, în luna iulie 2022,  un volum de 11.987 unități, cu 22,0% mai puţin decât în luna similară din 2021.
Segmentarea pe clase. După primele șapte luni ale anului 2022, observăm o evoluție mixtă a   segmentelor în care sunt încadrate autoturismele, după cum urmează: Clasa A (+207,7%), Clasa B   (-8,6%), Clasa C (+5,2%), Clasa D (+13,0%), Clasa E (-14,7%), Clasa F (+1,7%), SUV (+15,1%),  MPV (+115,4%) și Clasa Sport (+16,4%), raportat la perioada similară din anul anterior.

  Segmentarea  pe clase.
  Dupa  primele șapte luni ale anului 2022, observăm o evoluție mixtă a
segmentelor în care sunt încadrate autoturismele, după cum urmează:
    Clasa A (+207,7%),
    Clasa B (-8,6%),
    Clasa C (+5,2%),
    Clasa D (+13,0%),
    Clasa E (-14,7%),
    Clasa F (+1,7%),
    SUV (+15,1%),
    MPV (+115,4%) și
    Clasa Sport (+16,4%), raportat la perioada similară din anul anterior.
   
     In ceea ce privește cota de piață, segmentul SUV este pe prima poziție, cu o cotă de 44,9%,
în creștere cu 1,2% față de 2021, urmat de Clasa C cu o cotă de 25,9%, în scădere cu 1,7% și Clasa
B cu o cotă de 16,8%, în scădere cu 3,8% față de cota deținută în aceeași perioadă a anului trecut.
In funcţie de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, în primele șapte luni din
acest an, motorizările pe benzină înregistrează o creştere de 10,1% față de perioada similară din
2021, ajungând, astfel, la o pondere de 65,3%. In ceea ce privește autoturismele echipate cu motoare
diesel, acestea înregistrează o scădere de 29,3% față de primele șapte luni din 2021 și dețin o cotă
de 14,1% din total.

  Segmentarea pe clase. După primele șapte luni ale anului 2022, observăm o evoluție mixtă a
segmentelor în care sunt încadrate autoturismele, după cum urmează: Clasa A (+207,7%), Clasa B
(-8,6%), Clasa C (+5,2%), Clasa D (+13,0%), Clasa E (-14,7%), Clasa F (+1,7%), SUV (+15,1%),
MPV (+115,4%) și Clasa Sport (+16,4%), raportat la perioada similară din anul anterior.
In ceea ce privește cota de piață, segmentul SUV este pe prima poziție, cu o cotă de 44,9%,
în creștere cu 1,2% față de 2021, urmat de Clasa C cu o cotă de 25,9%, în scădere cu 1,7% și Clasa
B cu o cotă de 16,8%, în scădere cu 3,8% față de cota deținută în aceeași perioadă a anului trecut.
In funcţie de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, în primele șapte luni din
acest an, motorizările pe benzină înregistrează o creştere de 10,1% față de perioada similară din
2021, ajungând, astfel, la o pondere de 65,3%. In ceea ce privește autoturismele echipate cu motoare
diesel, acestea înregistrează o scădere de 29,3% față de primele șapte luni din 2021 și dețin o cotă
de 14,1% din total.
   Pe de altă parte, autoturismele “electrificate“, respectiv cele electrice (100% și hibride plug-
in), precum și cele full hybrid (care dispun şi de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă),
ajung să dețină, după șapte luni din 2022, o cotă de piață de 20,7%, care depăşeşte cu 6,6% si
4.636 unităţi cota deţinută de motoarele diesel.
Masinile electrice (Full Electric) au ajuns sa reprezinte 7.9% din piata romaneasca in
primele 7 luni ale anului 2022, cu o crestere spectaculoasa fata de aceeasi perioada a anului 2021,
cand reprezentau doar 1.9% din piata.

   Tot acestea în luna Iulie au înregistrat o creștere cu 10,9% față de Iulie 2021. Mai important
este faptul că în luna Iulie 2022, față de perioada similară din 2021, autoturismele full electric au
înregistrat o creștere de 47.8%   
   234  unități, +220,5%, urmată de Mercedes Benz GLE cu 156 unități, +92,6%, Renault Captur cu 146
unități și o scădere de 7,0%, Hyundai Tucson cu 135 unități, în creștere cu 181,3% și Mercedes
Benz GLC cu 132 unități, în creștere cu 34,7%.
   Autoturismele hibride, fără reîncărcare din surse externe, au pe primul loc din top 3 Toyota
Corolla cu 1.420 unități, în creștere cu 17,6% față de 2021, urmată de Toyota C-HR cu 1.175 unități și
10,8% creștere, apoi Toyota RAV4 cu 983 unități, în creștere cu 24,9%.
Analizând evoluția autoturismelor cu tracțiune integrală (4x4), observăm că, după șapte luni
din 2022, acestea dețin o cotă de piață de 20,7%, corespunzătoare unui volum total de 14.494
unități, în scădere cu 0,8% față de anul 2021, când se înregistrau 14.612 unități.
In ceea ce privește tipul proprietarului, cele mai multe achiziții de autoturisme în iulie 2022 au
fost realizate de către persoane juridice, care acoperă 57,0% din totalul achizițiilor de autoturisme.
Dacă ne raportăm la cele șapte luni din acest an, persoanele juridice acoperă un procent de 59,0%,
iar diferenta de 41,0% le revine persoanelor fizice.
   
    II-Autovehicule comerciale ușoare
    Această categorie de autovehicule înregistrează, în iulie 2022, o scădere de 9,5% față de luna
iulie 2021. Pe ansamblul celor șapte luni din acest an, se remarcă o scădere de 13,4%, care
consemnează o evoluție opusă faţă de cea a autoturismelor (+12,1%).
   In acest context, majoritatea mărcilor sunt în teritoriul negativ în raport cu perioada similară a
anului trecut.
*
**--- APIA