„Succesul vine la cei care muncesc zi de zi“ Imprimare
Auto
Joi, 01 Martie 2018 20:51


            

    Martie 2018 – an de an LIQUI MOLY anunţă noi cifre de afaceri record. Specialistul german în uleiuri şi aditivi nu are datorii şi a plătit de curând fiecărui angajat o primă de 11.000 euro.               

   Succesul pare să fi devenit de la sine înţeles. Ernst Prost, administratorul Liqui Moly explică secretul acestui succes, care de fapt ... nu este niciun fel de secret.

    Începând din 2006 LIQUI MOLY şi-a triplat cifra de afaceri – şi asta într-o branşă care nu se prea remarcă printr-o creştere puternică. Cum este posibil acest lucru?



Ernst Prost: Prin muncă susţinută. Este cum nu se poate mai simplu. Şi totodată cum nu se poate mai greu. Noi nu ne culcăm pe laurii victoriei. Vrem să mergem mai departe, nu să rămânem pe loc. Angajăm oameni, dezvoltăm produse noi, deschidem noi pieţe şi creştem cantitatea de producţie. Practicăm această strategie de ani buni. Creşterea noastră este organică. Fără achiziţii, fără datorii. Creştem prin propria putere. Avem 120 de milioane de euro capital propriu la un total al bilanţului de 160 milioane euro. Această înseamnă o cotă de capital propriu de 75 de procente, nu ne poate doborî nicio furtună.

Succes prin muncă susţinută – asta sună foarte demodat.

Ernst Prost: Se poate. Probabil că pentru unii munca grea nu mai e la modă. În viaţa mea profesională am învăţat că succesul nu vine la leneşi, la persoane care stau cu mâinile în sân şi aşteaptă să le pice mură în gură. Succesul vine la cei care muncesc din greu zi de zi, indiferent de ce fac, dacă conduc o companie, vizitează clienţi sau lucrează în producţie. Dacă fiecare angajat gândeşte la fel, atunci succesul vine de la sine.

Iar o primă de 11.000 de euro creşte motivaţia.

Ernst Prost:  Da, bineînţeles. Succesul companiei este succesul fiecărui coleg în parte. De aceea este absolut corect ca fiecare în parte să beneficieze de succesul său. Şi în aceeaşi măsură. Cei 11.000 de euro sunt bineînţeles mai valoroşi pentru colegii mei din producţie decât pentru cadrele mele de conducere. Pentru colegii care lucrează în depozit la filiala noastră din Africa de Sud, această sumă este echivalentă cu aproape două salarii anuale. Chiar şi ucenicii şi lucrătorii noştri temporari primesc o primă de 3.300 de euro.

Lucrători temporari?

Ernst Prost: Suplimentar faţă de cei 835 de angajaţi permanenţi, angajăm între 20 şi 30 de lucrători temporari, pentru a face faţă vârfurilor de producţie şi a înlocui colegii care au concedii medicale pe perioade mai lungi. Lucrătorii temporari primesc un salariu pe oră între 11 şi 15,41 euro. Dar asta numai ca soluţie temporară. Dacă avem nevoie de ajutorul permanent al unui lucrător temporar, bineînţeles că îl angajăm permanent. Am fi şi proşti dacă nu am păstra oamenii care au deja experienţă la noi şi de care avem nevoie. În ultimii trei ani am angajat permanent 27 de lucrători temporari, deci aproape o treime.

Solidaritate puternică, primă mare, creştere continuă – sună aproape ca raiul pe pământ.

Ernst Prost: Suntem într-adevăr aproape. Un rai pe care ni-l construim noi înşine. Este un sentiment de împlinire, dacă te identifici cu munca ta. Micul nostru paradis va exista însă numai atât timp cât vom avea succes din punct de vedere economic. Banii pentru prima noastră de victorie nu cad din cer, ci trebuie mai întâi câştigaţi. La fel ca cei aproape 10 milioane de euro pentru investiţii, aproximativ 5 milioane de euro pentru cercetare şi dezvoltarea produselor şi 20 de milioane euro pentru marketing şi publicitate. Numai stocurile de care avem nevoie pentru producţie valorează 43 de milioane de euro. Toţi aceştia sunt bani pe care i-am câştigat.

Nu vă e frică că alte firme vă vor copia reţeta de succes?

Ernst Prost: Păi ar fi frumos să o copieze. M-aş bucura dacă toate companiile ar plăti angajaţilor lor salarii şi prime îndestulătoare, pe care şi le-au câştigat.

Şi nu aveţi nicio îngrijorare în ceea ce priveşte viitorul? Mă gândesc la preţul în creştere al petrolului, la Brexit, la conflictele care escaladează în multe ţări.

Ernst Prost: Ştiţi, nesiguranţa face parte din ideea de antreprenoriat. Nu trebuie să-ţi fie frică, trebuie însă să ştii să o gestionezi. Dacă undeva cresc riscurile, în altă parte cresc şansele. Nu ai voie să alergi orbeşte după fiecare euro. Eu renunţ mai degrabă la câştigul pe care nu l-am meritat. De aceea practic nu avem niciun fel de plăţi neîncasate. Acesta este un lucru bun nu numai pentru noi, ci şi pentru furnizorii şi clienţii noştri. Ei ştiu că în noi au un partener serios şi stabil de partea lor, care nu se clatină nici când îi suflă vânt puternic din faţă.

În ianuarie v-aţi vândut acţiunile LIQUI MOLY grupului Würth, dar rămâneţi în continuare administrator.

Ernst Prost: Vânzarea către Würth a fost un pas important pentru a asigura viitorul LIQUI MOLY pe perioadă lungă, deci dincolo de durata vieţii mele. Aceasta este însă doar o schimbare de proprietar în spatele culiselor. LIQUI MOLY rămâne în continuare independentă, eu hotărăsc în continuare soarta companiei şi ne păstrăm în continuare modelul comercial de succes prin distribuţia angro. Totul rămâne aşa cum este – numai cu un plus de siguranţă.

LIQUI MOLY în cifre
2017
Cifră de afaceri
532 mil. euro
Profit înainte de taxe şi impozite
52 mil. euro
Total bilanţ
160 mil. euro
Capital propriu
120 mil. euro
Datorii la bănci
0 euro
 
 
Producţia de lubrifianţi
81.495 tone
Producţia de aditivi
16,7 milioane cutii
Stocuri
42,8 mil. euro
 
 
Angajaţi
824
Investiţii în active fixe
9,7 mil. euro
Cheltuieli pentru marketing şi publicitate
19,8 mil. euro
Cheltuieli pentru cercetare şi dezvoltare
5,3 mil. euro

Despre LIQUI MOLY

Cu aproximativ 4000 articole, LIQUI MOLY oferă o gamă largă unică la nivel mondial de produse chimice auto: uleiuri de motor şi aditivi, unsori şi paste, spray-uri şi produse de îngrijire auto, produse de lipit şi etanşare. Înfiinţat în 1957, LIQUI MOLY îşi dezvoltă şi fabrică produsele exclusiv în Germania. În această ţară este lider de piaţă nedisputat în domeniul aditivilor şi este votat cu fiecare ocazie ca cea mai bună marcă de uleiuri. Compania, condusă de Ernst Prost, îşi vinde produsele în peste 120 de ţări, iar în anul 2017 a obţinut o cifră de afaceri de 532 milioane euro.

 

 

 

C.de P.-  LIQUI  MOLY