Marketingul viral – success extraordinar pentru Volvo Trucks Imprimare
Auto
Miercuri, 11 Decembrie 2013 21:43
                                              Odată cu ultima reclamă,
            “The Epic Split”    
          Volvo Trucks demonstrează că o abordare neconvenţională de marketing B2B funcţionează.
                                   
    Reclama s-a răspândit în toată lumea şi este deja, după doar patru săptămâni, cea mai vizionată reclamă auto din istoria Youtube.

Încă de la lansarea "The Epic Split" pe canalul Youtube  în data de 14 noiembrie 2013, reclama a acumulat peste 59 milioane de vizualizări. S-a răspândit pe reţelele sociale şi canalele de ştiri, fiind subiectul a mii de discuţii şi chiar devenind un fenomen în sine, imspirând crearea a numeroase reinterpretări proprii, atât din partea publicului, cât şi a celebrităţilor.

"Reacţia a fost copleşitoare. Sigur, speram să aibă success, dar nu ne-am aşteptat să fie atât de mare sau să se întâmple atât de repede. Până la urmă, "The Epic Split" este o reclamă pentru autocamioane, spune Per Nilsson, Director PR Volvo Trucks.

Succes în cifre
"The Epic Split" nu a devenit doar reclama auto cea mai vizionată pe Youtube vreodată. Rezultatele, după primele patru săptămâni pot fi măsurate în cifre pe mai multe paliere. "The Epic Split"şi povestea din spatele acestui film au obţinut:


 

  • Peste 6 milioane de distribuiri pe reţele sociale.
  • Peste 10 milioane de afişări pe Google.com.
  • Acoperire extinsă în mass-media din întreaga lume: reclama a făcut subiectul a aproximativ 20.000 de editoriale online până acum.
  • O valoare mass-media estimată la 70 milioane euro.

Mai inteligent, în loc de mai costisitor                                 
Începând cu toamna anului 2012, Volvo Trucks a lansat șase filme de divertisment pentru a prezenta inovațiile incluse în cele cinci noi camioane lansate în aceeași perioadă. De exemplu, "The Epic Split" scoate în evidență precizia și stabilitatea Direcţiei Dinamice Volvo. De asemenea este filmul cu cel mai mare succes de până acum. "Reuşita este în principal un rezultat al angajamentului publicului. Noi nu putem cheltui mai mult decât o fac competitorii noștri. În schimb, trebuie să facem lucrurile mai inteligent. Strategia noastră de comunicare rezultă din această abordare, spune Per Nilsson.

Promovarea de tip B2C pentru un  produs B2B
Strategia de comunicare în sine este parte dintr-o schimbare importantă a modului în care Volvo Trucks își promoveaza produsele către un public mai larg. Simplu spus, este vorba de a folosi o comunicare tipică pentru produse de larg consum pentru a promova un produs pentru afaceri.
"Strategia noastră de marketing se bazează pe faptul că şi în B2B, deciziile sunt luate de către persoanele fizice. Camioanele de astăzi sunt mașini ce înglobează tehnologie de vârf fiind concepute pentru a uşura munca şoferului, pentru a-l proteja pe el dar şi încărcătura și împrejurimile şi, să fie cât mai profitabile posibil. Dar, pentru șoferi și transportatori nu numai aceşti factori afectează alegerile lor, de asemenea şi imaginea camionului pe care-l conduc este importantă", spune Per Nilsson.

Eficienţa costurilor
Abordarile de marketing care au un impact asupra tuturor, vor ajunge, de asemenea, la mai mulți șoferi de camion și transportatori. Acestea rezonează cu Volvo Trucks şi funcționează.
"Clienții noştri fac referire la aceste reclame. Dar se merge chiar mai departe - transportatorii care folosesc camioanele noastre au primit de la clienții lor - comentarii despre aceste filme, adauga Per Nilsson.
"Ambiția noastră este ca interactiunea pe care filmul a stimulat-o, să ducă la creşterea notorietăţii şi a cererii pentru camioanele noastre. Printr-o investiţie media relativ mică, am primit un raspuns uriaş.

Strategia noastră s-a dovedit a fi un mod inteligent și o cale foarte eficientă de a comunica folosind noul peisaj mass-media, spune Per Nilsson.