LIQUI MOLY debutează la Formula 1 Imprimare
Luni, 11 Februarie 2019 18:49

   Specialistul german în uleiuri şi aditivi investeşte milioane în seria de curse, pentru a-şi mări cifra de afaceri

          
                

    LIQUI MOLY începe exerciţiul financiar 2019 cu o senzaţie: Specialistul german în uleiuri şi aditivi debutează la Formula 1. Îşi va face publicitate pe circuit la unsprezece curse – fiind una dintre puţine mărci prezente. „Sperăm că din un miliard de spectatori, câţi asistă de fiecare dată la acest spectacol în faţa televizorului, unul sau altul va avea ideea să cunoască mai îndeaproape LIQUI MOLY şi să ne cumpere produsele“, declară directorul general Ernst Prost.

    Deja la Marele Premiu al Bahrainului, pe 31 martie, LIQUI MOLY îşi va face prima apariţie importantă pe scenă. „Formula 1 şi LIQUI MOLY se potrivesc foarte bine împreună, pentru că amândouă sunt sinonime cu performanţa de top absolută“, declară Ernst Prost.

   După Marele Premiu al Bahrainului, logo-ul LIQUI MOLY va putea fi văzut la jumătate din curse. Pentru aceasta compania va scoate din buzunar o sumă de ordinul milioanelor. „Când vrei să ajungi la atâţia oameni din întreaga lume, n-ai voie să fii zgârcit, ci trebuie să gândeşti global şi să investeşti puternic“, spune Ernst Prost. Formula 1 nu este Terra Incognita pentru marca de lubrifianţi. În anii 2000 LIQUI MOLY a mai fost implicată în echipa Jordan.

 

 

 

„Obiectivul publicităţii pe care ne-o facem în Formula 1 este creşterea notorietăţii brandului nostru. Uleiurile şi aditivii îşi fac treaba cu discreţie în adâncurile motorului. Nu sunt produse pe care şoferul să le vadă şi de care să se bucure în fiecare zi. Din acest motiv vizibilitatea mărcii este cu atât mai importantă pentru LIQUI MOLY. Singură calitatea de vârf nu e suficientă dacă nimeni n-a aflat de ea şi nu-i cunoaşte avantajele“, declară Ernst Prost.

Pe lângă Formula 1, din activităţile internaţionale ale firmei LIQUI MOLY fac parte campionatul internaţional de motociclism MotoGP şi campionatul de touring car TCR. La acestea se adaugă numeroase angajamente la nivel naţional, regional şi chiar local. „Luăm clienţii de acolo unde se simt acasă, “ spune Günter Hiermaier, şef de vânzări şi director adjunct al LIQUI MOLY.

LIQUI MOLY nu se limitează însă la sportul cu motor. Logo-ul albastru-roşu-alb s-a putut şi se poate vedea iarna aceasta la campionatul mondial de handbal, care a bătut toate recordurile; la campionatul mondial de hochei pe gheaţă, la Turneul celor Patru Trambuline, la campionatul mondial de schi şi în NBA, la Chicago Bulls. „În acest fel obţinem noi grupuri-ţintă de clienţi şi acoperim pauza de iarnă în sporturile cu motor. Întotdeauna este vorba despre trei factori: numărul de spectatori de la faţa locului, prezenţa în media şi posibilitatea de a realiza rezultate pozitive pentru imaginea propriei mărci“ declară directorul de marketing Peter Baumann.

„Formula 1, MotoGP, campionatul mondial de handbal, campionatul mondial de hochei pe gheaţă – toate acestea sunt adevărate delicatese, ce trebuie savurate îndelung“, subliniază Ernst Prost. „Arată nivelul la care am ajuns între timp. Mai sus aproape că nu se poate. În orice caz cumpărăm, în calitate de sponsor, numai evenimente sportive de excelenţă, cu o rază de acoperire TV excepţională. Mai ales evenimente cu impact internaţional şi global.“

Pe lângă sponsorizări, LIQUI MOLY îşi întreţine afacerile cu publicitate clasică prin anunţuri. În toamna lui 2018 compania a dat startul primei sale campanii digitale internaţionale, în cursul căreia s-a atins un număr de 1,6 miliarde contacte. „Simţim că presiunea publicitară a crescut în ultimii ani“, spune Ernst Prost. „Pentru a putea fi percepuţi trebuie să batem toba publicităţii încă şi mai tare şi să investim şi mai mulţi bani în creşterea gradului de notorietate a brandului.“

În curând în Germania şi Austria se va desfăşura din nou o campanie publicitară cu costuri de miliarde. LIQUI MOLY îşi face reclamă în toate revistele relevante pentru conducătorii auto, pe pagină dublă. Ocazia o oferă votul cititorilor revistei germane „Auto Zeitung“. Cititorii au fost invitaţi să numească cel mai bun brand de uleiuri. Rezultatul a fost: LIQUI MOLY. Începând din 2010 cititorii încununează an de an LIQUI MOLY ca „brandul de top“ printre uleiuri. În plus, LIQUI MOLY s-a clasat pe locul al doilea la categoria Îngrijirea autovehiculului. „Prin această campanie dorim nu numai să facem publicitate pentru produsele noastre, ci să le şi mulţumim oamenilor care ne-au acordat încrederea lor“, declară Ernst Prost.

LIQUI MOLY a încheiat şi anul 2018 cu o cifră de afaceri record. Succesul este însă şi o chestiune de perspectivă. O creştere cu două procente a cifrei de afaceri nu reprezintă o performanţă strălucită pentru o companie răsfăţată de succese. De aceea Ernst Prost a făcut apel la ofensivă: „În 2019 o să avem toate motivele să sărbătorim din plin! Printre acestea se va număra şi participarea noastră la Formula 1.“

După cele 545 milioane euro cifră de afaceri anul trecut, anul acesta preconizăm că vor fi cel puţin 600 milioane euro, deci un plus de minimum zece procente. Pe piaţa de acasă, în Germania, compania LIQUI MOLY este deja aşa de bine situată încât continuarea creşterii este posibilă numai cu mare greutate. De aceea privirile se îndreaptă spre activitatea de export internaţional.

În această zonă LIQUI MOLY mizează din ce în ce mai mult pe o nouă strategie de vânzări. În mod tradiţional, compania vinde în majoritatea ţărilor prin importatori independenţi. În Italia şi Franţa LIQUI MOLY ia acum vânzările în propriile mâini. „Nu orice importator are resursele necesare pentru a dezvolta piaţa de desfacere conform reprezentărilor noastre“, declară Ernst Prost. „Noi avem cu totul alte posibilităţi, nu numai de a progresa cu paşi mici, ci şi de a creşte în salturi mari.“ Bineînţeles că acest lucru cere mai întâi bani, pentru personal şi publicitate. „Dar aceste investiţii vor da roade pe termen lung, pentru că atât Italia, cât şi Franţa ne oferă un potenţial puternic.“

Succesul în acest an se va baza pe trei stâlpi. Ernst Prost: „O excepţională calitate a produselor, o putere a vânzărilor fără egal la nivel mondial şi creşterea drastică a gradului nostru de notorietate.“

Despre LIQUI MOLY

Cu aproximativ 4000 articole, LIQUI MOLY oferă o gamă largă unică la nivel mondial de produse chimice auto: uleiuri de motor şi aditivi, unsori şi paste, spray-uri şi produse de îngrijire auto, produse de lipit şi etanşare. Înfiinţat în 1957, LIQUI MOLY îşi dezvoltă şi fabrică produsele exclusiv în Germania. În această ţară este lider de piaţă nedisputat în domeniul aditivilor şi este votat cu fiecare ocazie ca cea mai bună marcă de uleiuri. Compania îşi vinde produsele în peste 120 de ţări, iar în anul 2018 a obţinut o cifră de afaceri de 545 milioane euro.

*

** -- LIQUI  MOLY