Cifră de afaceri record pentru LIQUI MOLY în condițiile unei creșteri mai lente Imprimare
Auto
Joi, 27 Decembrie 2018 21:26
   LIQUI MOLY înregistrează o cifră de afaceri record și în primul an sub umbrela Grupului Würth.
        

                     


   Graficul creșterii este însă mai plat decât cel precedent. Specialistul german în uleiuri și aditivi a realizat 544 de milioane de euro în 2018, cu numai două procente mai mult decât în anul precedent. „Conflictele comerciale internaționale, vara fierbinte și creșterea costurilor, dintre care în primul rând creșterea dramatică a prețului petrolului, au redus semnificativ creșterea noastră”, a declarat Ernst Prost, director la LIQUI MOLY.

Dacă anii precedenți au fost caracterizați de rate de creștere ridicate, anul 2018 a fost mai moderat – cu o excepție: Luna octombrie a devenit, cu o cifră de afaceri de aproape 54 de milioane de euro și o creștere de 34 de procente, luna cea mai bună în cei peste 60 de ani de existență a firmei. O serie de factori a împiedicat însă creșterea similară pe întregul an: Conflictele comerciale care au mocnit în întreaga lume au fost resimțite și la LIQUI MOLY. De exemplu, afacerile cu China au scăzut cu peste o treime. De asemenea, afacerile cu Rusia, pe departe cea mai importantă piață de export a firmei, au înregistrat o recesiune puternică datorită devalorizării masive a rublei în ultimele 24 de luni. „Astfel de schimbări nu rămân fără urmări”, spune Salvatore Coniglio, director de export. „Dacă nu am fi fost prezenți în 150 de țări din întreaga lume, rezultatele din China și Rusia ar fi avut consecințe mult mai serioase. Astfel am reușit ca prin noile piețe să compensăm minusul cifrei de afaceri în diverse alte țări.”

 

 

 

Unul dintre cele mai mari succese la export a constat în evoluția de pe piața din România. Aici s-a înregistrat un plus de 31 de procente față de anul precedent. Cifra de afaceri a firmei LIQUI MOLY pe această piață a crescut de patru ori din 2012.

Scăderea exporturilor nu a fost amortizată nici de creșterea ușoară de pe piața germană, atât de disputată. „În condițiile existente o creștere de două procente în Germania și Austria reprezintă un adevărat succes”, subliniază directorul Günter Hiermaier, „în cele din urmă numărul firmelor concurente crește, însă parcela pe care o împărțim rămâne la fel. Lupta pe piață este dură prin urmare. Ne bazăm în continuare pe combinația dintre pachetele de marketing și puterea comercială.”

În același timp cu o creștere mai redusă a cifrei de afaceri, au crescut dramatic și costurile. La investițiile prevăzute pentru concepte suplimentare de planificare a resurselor firmei, un software nou și un nou depozit în valoare de aproximativ unsprezece milioane de euro, s-a adăugat creșterea costurilor datorată majorării prețurilor materiilor prime cu aproximativ șase milioane de euro și condițiilor de climă: Temperaturile ridicate persistente din timpul verii au făcut ca Rinul să fie navigabil numai limitat, sau chiar deloc navigabil, ceea ce a dus la scumpirea transportului materiilor prime și a produselor finite. „În total costurile noastre cu materiile prime și logistica au crescut cu aproximativ 1,2 milioane de euro. Prin urmare noutățile nu au fost bune. Desigur că rezultatele noastre au fost afectate puternic de această lovitură dublă, creșterea costurilor și scăderea cifrei de afaceri în comparație cu cea planificată. Dar în economie este la fel ca în viață – dacă vrem să supraviețuim trebuie să ne adaptăm situației. Și nu toți anii sunt la fel”, explică Ernst Prost.

Au crescut și cheltuielile cu marketingul, cercetarea și dezvoltarea, însă planificat. În 2017 LIQUI MOLY a investit 19,8 milioane de euro în prezența sa pe piață, iar în 2018 mai mult cu aproape un milion. „Cea mai mare realizare este desigur contractul publicitar cu Chicago Bulls. Această echipă de baschet este una dintre cele mai renumite mărci din lume în domeniul sporturilor. Fanii sunt în număr de 175 de milioane. Acest număr nu este depășit de nicio altă echipă profesionistă din SUA” remarcă Peter Baumann, director de marketing, semnificația relațiilor internaționale pentru firma germană.

Atât pe plan național, cât și pe plan internațional, calitatea „Made in Germany” rămâne un promotor enorm pentru MOLY. Această calitate constantă este asigurată prin cercetare și dezvoltare și de aceea cheltuielile în domeniu au crescut cu aproape 6 milioane de euro. „Lubrifianții moderni sunt compuși foarte complecși. Cine dorește să rămână în topul pieței are nevoie de cea mai modernă tehnică în dezvoltare și asigurarea calității”, a explicat David Kaiser, responsabil cu acest domeniu și tehnica de aplicare.

O altă cifră a generat, de asemenea, mai multe costuri: cea a partenerilor, cum se numesc angajații de la LIQUI MOLY. În 2018 au fost create 24 de posturi noi. În total sunt angajate 848 de persoane în sediile din Ulm și Saarlouis, precum și în filialele din străinătate. „Cheltuim cu plăcere acești bani, deoarece ne face bucurie să creăm noi locuri de muncă. Plătim cu plăcere și costurile mai mari cu un milion de euro pentru noul acord salarial din industriile mineritului, chimiei și energiei, deoarece membrii familiei LIQUI MOLY o merită”, a spus Ernst Prost.

După ce asociatul director de atunci și-a vândut acțiunile grupului Würth la trecerea în noul an, mulți s-au temut că va urma o schimbare radicală a specialistului în uleiuri și aditivi. „S-a întâmplat opusul”, a spus Ernst Prost. „Pe cartea mea de vizită scrie numai director general, nu și asociat, iar Günter Hiermaier, director comercial de mai mulți ani, a devenit al doilea director general, în rest totul rămâne la fel.”

*

*--Liqui  Moly