O noua TAXA in sectorul 2 : Taxa de habitat cu destinaţia specială de salubrizare Imprimare
Esential
Sâmbătă, 29 Decembrie 2018 18:42

                " Taxa de habitat "

      

    Dupa  ce  in  sectorul  4  din  Bucuresti s-a  instituit  "Taxa  de  salubrizare " prin  care  cetatenii  si  firmele  platesc  o  TAXA  pentru  gunoiul  prezumat  NU pentru  gunoiul  generat  efectiv, si  in  sectorul 2  s-a  instituit  "Taxa de habitat " cu destinaţia specială de salubrizare este instituită ca taxă specială în temeiul prevederilor art. 484 alin. (1) ţi (2) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal şi ale Legii nr. 101/2006, republicată - serviciului de salubrizare a localităţilor, fiind fundamentată pe necesitatea asigurării prestaţiilor efectuate pentru salubrizarea Sectorului 2, de care beneficiază întreaga comunitate locală şi individual.
     Vă informăm că în conformitate cu prevederile H.C.L. 392 / 04.12.2018 începând cu anul fiscal 2019 persoanele fizice - locuitori ai Sectorului 2, au obligaţia de a achita la bugetul local al sectorului taxa de habitat cu destinaţia specială de salubrizare.

 

 


   Toate persoanele juridice care îşi desfăşoară activitatea permanent sau temporar pe teritoriul administrativ al Sectorului 2 al Municipiului Bucureşti, nu plătesc taxa de habitat, dar trebuie să aibă încheiate contracte directe cu prestatorii de servicii specializaţi pentru ridicarea, transportul, depozitarea şi neutralizarea deşeurilor produse, precum şi să contacteze şi să efectueze acţiunile necesare de dezinsecţie şi deratizare a sediilor şi punctelor de lucru de câte ori este necesar.
   În vederea calculării taxei de habitat cu destinaţie specială de salubrizare proprietarii (unul dintre coproprietarii) imobilelor situate pe raza Sectorului 2 vor depune, în termen de 60 de zile de la data adoptării hotărârii mai sus menţionate, Declaraţia de impunere pentru stabilirea taxei de habitat cu destinaţia specială de salubrizare în care vor declara pe propria răspundere numărul de persoane care locuiesc în imobilul pentru care se completează declaraţia precum şi numele, C.N.P.-ul şi calitatea acestora faţă de proprietar (membru al familiei/chiriaş). În cazul în care o persoană deţine mai multe imobile, va trebui să depună declaraţie pentru fiecare imobil în parte.
   Contribuabilii au obligaţia de a depune o Declaraţie rectificativă la Direcţia Venituri Buget Local Sector 2, în termen de 30 zile de la data apariţiei oricărei modificări în ceea ce priveşte numărul de persoane care locuiesc în imobil.
    Pentru contribuabilii care locuiesc la bloc, Declaraţia de impunere şi Declaraţia rectificativă pot fi depuse şi la Asociaţia de proprietari de care aparţin, în baza contractului/protocolului de colaborare încheiat de Primăria sectorului 2 cu asociaţia, urmând ca aceasta din urmă să le înainteze la Primarie în maxim 3 zile.
Declararea se va face pe propria răspundere sub sancţiunile aplicate faptei de fals în acte publice.
Precizăm că aceste declaraţii vor putea fi transmise online pe site-ul direcţiei https://www.impozitelocale2.ro/dvbl/index.php?p=habitat , la sectiunea DECLARARE ONLINE TAXA HABITAT, începând cu data de 14.12.2018 sau la sediul nostru situat în Piaţa Obor, etaj 2, str. Ziduri Moşi nr.4, începand cu 03.01.2019.

 

 

*

*

***---impozitelocale2.ro