Studiul de Prefezabilitate pentru constructia Linia 4 de metrou Imprimare
Vineri, 29 Iunie 2018 14:07
http://www.metrorex.ro/Gallery/CRW_8059-D.jpg
     Studiul de Prefezabilitate aferent Magistralei 4 de metrou: Lac Straulesti – Gara Progresul, tronsonul Gara de Nord – Gara Progresul a fost finalizat. Acesta a fost aprobat in Consiliul Tehnico-Economic al Metrorex SA.

     Studiul a relevat faptul ca dintr-o gama de optiuni in ceea ce priveste mijloacele de transport in comun precum: metroul,autobuzul, tramvaiul, autobuzul rapid, metroul reprezinta cea mai benefica si fezabila interventie de transport public de-a lungul coridorului care leaga Gara de Nord și Gara Progresul. Analiza multicriteriala din cadrul Studiului de Fezabilitate a cuprins o gama larga de componente de performanta economica, financiara si a transportului.

 


 Principalele concluzii ale Studiului de Prefezabilitate sunt:
 • Crearea unui sistem eficient de transport la nivelul orasului.
 • Reducerea impactului activitatilor de transport asupra mediului.
 • Imbunatatirea sigurantei sistemului de transport din Bucuresti.
 • Reducerea traficului de calatori de pe Magistrala 2 de metrou prin cresterea capacitatii de transport public de-a lungul coridorului nord-sud.
 • Imbunatatirea accesibilitații transportului public in zonele cu densitate mare a populatiei din partea de sud a Bucurestiului.
Noul tronson de metrou va avea o lungime de cca. 11 km și aproximativ 14 statii + 1 depou. Costul investitiei este estimat la 1,120 mil. Euro.

 In continuarea Studiului de Prefezabilitate se efectueaza Studiul de Fezabilitate, ce are ca termen de finalizare al doilea semestru din 2019. Cele doua studii sunt finantate prin Programul de Cooperare Elvetiano-Roman.Elaborarea Studiului de Pre-Fezabilitate și Fezabilitate urmareste oportunitatea realizarii Liniei de metrou - Lac Straulesti - Gara de Nord - Gara Progresul. Constructia liniei de metrou va imbunatati transportul public urban din Bucuresti prin descongestionarea traficului de suprafata din zona centrala si de sud a orasului si va realiza legatura directa intre zona de nord-vest si zona de sud a capitalei.
**--  METROREX