Cum a schimbat social media activitatea de PR |
Media-Publicitate |
Sâmbătă, 21 Ianuarie 2012 09:35 |
Lipsa controlului mesajului, a unui cod de buna practica sau autoproclamarea "purtatorilor de mesaj" fac din mediile sociale online "rebelii" industriei de comunicare, dupa cum sustine Manuela Zidaru, PR innovation manager in cadrul GolinHarris Bucuresti.
.De asemenea, un alt avantaj pentru companii al amplorii social media este si acela dat de volum. Pentru ca “o strategie bine gandita si bine implementata te poate transforma in vedeta cu investitii incomparabil mai mici decat pana acum”. PR-istii, transformati din emitatori in interlocutori In acest context, social media a schimbat substantial activitatea de PR, iar oamenii din agentii s-au transformat din emitatori de informatie in engageri, respectiv interlocutori.“Nu mai livram mesaje catre niste receptori statici, ci interactionam, dialogam, convingem, emotionam, conectam”, sustine reprezentanta GolinHarris.In acelasi timp, desi compania are de multe ori rolul de initiator al comunicarii, ea nu detine nici pe departe controlul asupra mesajului transmis in social media. Si asta pentru ca, odata lansat, mesajul intra in posesia publicului.“Este mediul (retelele de socializare - n.r.) cu cel mai inalt nivel de risc, dar totodata si cel mai interesant spatiu de dialog. Fiecare om este astazi un canal media in sine, online si offline, iar valoarea unui bun ambasador poate fi incomensurabila”, a adaugat Manuela Zidaru. Omul, ca mediu de comunicare Astfel, o alta schimbare a activitatii de PR, produsa de explozia socia media, este si ca in aceasta noua ordine, “individul social” devine el insusi un mediu de comunicare.Si asta in contextul in care intre omul de PR si mass-media se interpun “influentatorii”, “evanghelistii” si “spectatorii”. Potrivit Manuelei Zidaru, in categoria influentatorilor intra atat mass-media, cat si alti formatori de opinie sau chiar autoritati, in timp ce evanghelistii sunt numiti cei care, datorita primei categorii si a oamenilor de PR, devin “ambasadori” ai mesajelor si implicit medii de comunicare.Ei sunt cei care in social media reprezinta “consumatorii convinsi”, in timp ce spectatorii sunt reprezentati de publicul static, cititorii presei, “nevocali pentru moment insa care pot deveni sustinatori sau oponenti ai brandului si implicit, purtatori de mesaj”.
** sursa : dailybusiness.ro |