Total Media News

Turismul Sportiv / Competitiile Sportive - Sursa de venit pentru autoritatile locale - PDF Imprimare
Vineri, 14 Iulie 2017 11:47

  Pentru desfasurarea oricarui Eveniment Sportiv , oriunde in lume este nevoie de bani, de un buget.

 

                       

  Astfel in 2004 s-au obţinut în acest sector, conform Organizaţiei Mondiale a Turismului, circa 623 miliarde de U.S. $.

În 2008, s-au consemnat peste 922 milioane de sosiri la nivel internaţional, cu o creştere de 1,9% faţă de anul 2007. Încasările internaţionale din turism au crescut în 2008 la 944 bilioane US$ (642 bilioane euro), ceea ce corespunde la o creştere în termeni reali de 1,8%. Cu aproximativ 100 milioane de angajaţi la nivel mondial, turismul se evidenţiază şi ca cel mai important angajator. Călătoriile transfrontaliere se ridică la un procent de 25 până la 30 din comerţul mondial în domeniul serviciilor.

 

 

Turismul de nişă

Turismul adjectival se referă la numeroasele forme de turism de nişă sau de specialitate care s-au afirmat de-a lungul anilor, fiecare definită fiind de propriul său adjectiv. Multe dintre ele s-au impus datorită industriei turistice şi universităţilor de profil. Altele avansează concepte care pot fi sau nu acceptate de publicul larg. Exemple ale celor mai cunoscute dintre pieţele turismului de nişă sunt :

 

          

Rolul mass media in promovarea sportului si a competitiilor sportive

Un rol deosebit in globalizarea sportului il are si mass – media prin mijloacele sale.

Aceasta prin parghiile sale raspandeste pe toata planeta competitiile importante si transmite valori, atitudini, spiritul sportiv (caracterizat prin notiunea anglo-saxona de fair-play), concurenta si, in final, modele de comportament preluate constient sau inconstient de catre tineri. Se poate spune ca mass-media formeaza, informeaza si manipuleaza, produce schimbari la nivelul societatii sau controleaza, uneori dezvaluie adevaruri iar alteori falsifica, mistifiaza realitatea.

 

 

Mediatizarile competitiilor sportive

Competitiile sportive sunt transmise oriunde pe glob, acestea fiind asteptate de un numar foarte mare de spectatori, simpatizand sau avand placere in a privi o intrecere cinstita si frumoasa. De obicei marile competitii sportive sunt transmise frecvent in peste 80 – 90 de tari ale planetei.

 

 

.Publicitate si promovare si Informarea spectatorului

Publicitatea reprezinta o mare parte dintre sursele de finantare ale mass-media.

 

 

Transmisiuni sportive

Am vazut in capitolele anterioare cum transmiterea meciurilor si intrecerilor este o mare oportunitate pentru publicitate. Pe langa aceasta, transmisiunile sportive satisfac nevoia spectatorului de competitii sportive.

 

  TURISMUL SPORTIV sursa importanta de venit pentru autoritatile locale

Organizarea de Competitii Sportive , sau TURISMUL SPORTIV poate fi o sursa importanta de venit pentru autoritatile locale unde se organizeaza competitia respectiva.

Participantii la orice competitie sportiva pot fi impartiti in doua categorii mari :

  • Spectatorii

si

  • Cei care sunt implicati direct in desfasurarea respectivei competitii : Concurentii , arbitrii, oficialii, organizatorii

Majoritatea analizelor privind TURISMUL SPORTIV se axeaza pe analizarea SPECTATORILOR . astfel “ Copa America “ a generat beneficii de peste 50 milioane euro în industria turismului din Chile – conform AGERPRES., iar Cupa Mondială de Rugby 2015 a generat venituri de peste 200 milioane euro pentru World Rugby

Ministrul chilian al Economiei, Luis Felipe Cespedes, a afirmat că această competiție, rezervată selecționatelor de pe continentul sud-american "reprezintă o oportunitate formidabilă" pentru Chile, "care va genera o creștere de 30 la sută numărului de turiști străini, față de luna iunie 2014".

Demnitarul consideră că vizitatorii veniți de pe peste hotare "vor aduce beneficii economiilor locale din toate orașele gazdă", prin cheltuielile pe care le vor face cu această ocazie și pe care le-a estimat la "50 milioane dolari, sumă care ar putea fi chiar mai ridicată".

Luis Felipe Cespedes a prezentat aceste cifre împreună cu subsecretarul pentru Turism, Javiera Montes, și directorul Serviciului Național pentru Turism din Chile, Omar Hernandez.

V.2. Turismul Sportiv pentru Spectatori

Românii cu stare aleg dintre cele mai extravagante destinaţii pentru a participa la competiţiile sportive internaţionale, existând atât fani ai Simonei Halep la turneele WTA din întreaga lume, dar şi împătimiţi ai boxului care cheltuiesc 5.000 de dolari doar pentru un bilet la meci.

Solicitările pentru sejururi la competiţiile sportive sunt în creştere în ultimii ani, românii alegând să meargă fie la finala Ligii Campionilor, care a avut loc la Berlin, fie la Marele Premiu de Formula 1 al Chinei sau finala Cupei Mondiale din Brazilia.

"De la an la an solicitările la evenimente sportive majore în ţară sau în lume au crescut. Oamenii ocupaţi se recompensează cu experienţe sportive alături de familie, prieteni sau parteneri de afaceri. Cele mai recente solicitări au fost pentru Finala UEFA Champions League de la Berlin, pentru turneul de la Rolland Garros, pentru Copa del Rey din Barcelona. Avem clienţi care preferă Formula 1. Mergeau, de exemplu, la Monaco, dar le-am propus ceva mai exotic - Shanghai Grand Prix şi le-a plăcut foarte mult. A fost o experienţă completată şi de aspectele culturale şi gastronomice", a explicat pentru MEDIAFAX Carmen Voicu, managing partner la compania de asistenţă personalizată Consiergo.

În ultimul an, segmentul turiştilor români care solicită şi rezervă servicii la evenimentele sportive de notorietate a înregistrat o creştere de 15 la sută, conform unei analize a agenţiei de turism Mareea. Pachetele turistice conţin servicii variate care includ de cele mai multe ori transport, transferuri, cazare şi furnizarea biletelor la meciul dorit. Profilul preponderent al turiştilor de acest tip este cel al tinerilor activi şi ocupaţi.

Turismul Sportiv in lume.

In aceasta lucrare voi incerca sa demonstrez , in baza studiilor de caz ,concrete , ce le-am analizat , ca luind in considerare si doar numai persoanele ce sunt implicate direct ( fara spectatori ) este benefic pentru autoritatile locale ca in localitatile lor sa se desfasoare cat mai multe competitii sportive si alte evenimente majore.

Tari precum Statele Unite ale Americii au dezvoltat foarte mult TURISMUL SPORTIV cu cele doua ramuri ale lui : sportivii si spectatorii.

In acest sens in SUA deja sunt lucrari cosacrate ( cum ar fi “Guide for Destination Marketers and Sports Events Planners “ , “Sports Management Degrees Guide “ , “ The Business of Sport Management - The Commercialisation of Sport “ , “ Developing local markets through sport “ ) care explica importanta si beneficiile economice pentru comunitatile locale care organizeaza /gazduiesc evenimente sportive.

VI.2. Analiza incasari din organizarea unor competitii sportive interne si internationale

 

Bannere

total-media-news.ro
karate.info.ro
tmn-tv.ro
Magazin specializat piese auto
AutoPuls
Salonul Auto Bucuresti 2023

Sunteti aici: Home Ştiri Sport Turismul Sportiv / Competitiile Sportive - Sursa de venit pentru autoritatile locale -