Total Media News

O noua structurare a dialogului asociativ la nivelul industriei auto din Romania PDF Imprimare
Luni, 20 Februarie 2017 15:33

 

                       

       Renault Commercial Roumanie) au decis, dupa multi ani de activitate in cadrul Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile - APIA, sa paraseasca aceasta Organizatie si sa activeze in cadrul Asociatiei Constructorilor Români de Automobile - ACAROM, motivele deciziei fiind precizate in Comunicatul de presa al Grupului Dacia-Renault din data 3 februarie a.c. De asemenea, in aceeasi zi si ACAROM a anuntat renuntarea la calitatea de membru APIA, ceea ce a dus la vacantarea a 2 locuri in cadrul Consiliului Director APIA.
      In baza prevederilor statutare si a organizarii APIA pe sectiuni, anuntam astazi, ca a
avut loc si o modificare la nivelul Consiliului Director APIA, reprezentantul Ford România,
domnul Attila Szabo, Director General, Ford Romania NSC, acceptand sa preia, interimar,
functia de Vicepresedinte APIA.
      Consideram ca prin aceasta noua organizare si structurare a dialogului la nivelul
structurilor asociative reprezentative pentru industria auto din Romania, se va imbunatati si se  va consolida demersul comun in relatia cu autoritatile decizionale nationale sau europene, pe  diversele teme de interes, precum :

 


- Transpunerea in legislatia nationala a reglementarilor europene cu impact pentru piata
auto din Romania,
- Dezvoltarea pietei de automobile din România, cu accent pe reducerea poluarii
produse de catre autovehiculele din parcul national,
- Realizarea unui cadru de reglementare si stimulare eficient dezvoltarii infrastructurii
pentru combustibilii alternativi,
- Fiscalizarea comertului cu autovehicule rulate si reducerea evaziunii din comertul cu
autovehicule rulate din import,
- Realizarea si mentinerea unui nivel ridicat de calitate a activitatilor post-vanzare
(intretinere, reparatii), in conformitate cu standardele prevazute de catre constructori,
- Existenta unui cadrul legal care sa asigure o informare corespunzatoare a posesorilor
de autovehicule in ceea ce priveste drepturile pe care le au la realizarea reparatiilor
(ex : RCA).
Aceste subiecte sunt la fel de importante pentru oricare producator din Uniunea
Europeana sau din afara acesteia ce activeaza sau este reprezentat in Romania, iar APIA, in
calitate de organizatie nationala reprezentativa, dar si de membru cu drepturi depline (din
1996) a forumului mondial al industriei auto - Organizatia Internationala a Constructorilor de
Automobile (OICA), si-a propus si de cele mai multe ori a reusit, chiar de la infiintarea sa
(1994), sa fie un partener real si profesionist pentru institutiile guvernamentale, sustinand, cu
expertiza membrilor sai, politicile publice orientate catre dezvoltarea unor programe cu impact
economic si social relevant pentru ansamblul economiei românesti.
La cele de mai sus, adaugam faptul ca Salonul International de Automobile Bucuresti –
SIAB, manifestare inscrisa in Calendarul oficial OICA al saloanelor auto internationale a
constituit, in anii in care el a fost organizat (si nutrim speranta ca el va fi reluat in acest an),
una din ferestrele deschise catre România, catre o piata auto cu multiple oportunitati de
investitii si dezvoltare.
In prezent, APIA numara 42 de membri activi si asociati, din care 29 sunt companii care
produc in România sau reprezinta producători globali de autovehicule, componente si piese
de schimb, cu o cifra de afaceri totala in anul 2015 de cca. 5,3 Mld. € (care include si
companiile din retelele de distributie si reparatie autorizate).
In ceea ce priveste strict comertul cu autovehicule, membrii APIA, impreună cu ceilalti
operatori economici care apartin rețelelor lor teritoriale asigura salarii pentru cca. 22.000 de
angajati, contribuind, astfel, in mod semnificativ la Bugetul de Stat al României prin taxe,
impozite, contributii pentru asigurari sociale etc.
In final, consideram ca piata auto din România este, in acest moment, una matura,
complet integrata in cea europeana, nu numai in ceea ce priveste reglementarile tehnice sau
cadrul legislativ aplicabil, ci si din perspectiva comertului cu autovehicule, componente si
piese de schimb, fapt pentru care, APIA isi propune sa continue, in beneficiul membrilor sai,
proiectele deja demarate, dar si sa abordeze sfere noi de activitate, cu adresabilitate pentru
clienti, indiferent de marca pe care acestia o detin sau o achitioneaza, precum si pentru
intregul sector auto, chiar daca marcile reprezentate astazi in APIA acopera cca. 65% din
parcul national de autovehicule si 82% din comertul intracomunitar cu autovehicule noi si
rulate.


=========== // =======
APIA

 

Bannere

total-media-news.ro
karate.info.ro
tmn-tv.ro
Magazin specializat piese auto
AutoPuls
Salonul Auto Bucuresti 2023

Sunteti aici: Home Economie Auto O noua structurare a dialogului asociativ la nivelul industriei auto din Romania