Total Media News

După 10 luni din 2016 creșterea vânzărilor de autovehicule noi este una consistentă PDF Imprimare
Joi, 17 Noiembrie 2016 15:59


                                     

    După 10 luni din 2016 creșterea vânzărilor de autovehicule noi este una consistentă, iar segmentul autovehiculelor rulate înregistrează volume record.
     Cu un volum al vânzărilor în luna Octombrie a acestui an mai mare cu cca. 9,7% decât luna similară de anul trecut (dar cu 3,8% mai puțin decât în luna precedentă), consemnăm, după zece luni din 2016, o creștere a vânzărilor de 17,5% comparativ cu 2015. La această creștere autoturismele contribuie cu un + 17,1%. Cu aceste cifre, se poate aprecia că estimarea noastră din ianuarie a.c. pentru întreg anul 2016 (creștere de 10%-12% a vânzărilor de autoturisme), va fi realizată și chiar depășită de către piață.
     Si pe plan european remarcăm, în primele 10 luni din 2016, o creștere generală consistentă a vânzărilor de autoturisme (+7,2%), cele mai mari piețe (care împreună acoperă cca. 3/4 din totalul SM UE), înregistrând creșteri relativ importante: Franța +4,7%, Germania +4,9%, Italia +16,7%, Spania +10,8% și UK +2,5%.

 


Si în această lună, la fel ca în toate cele anterioare, vânzările sunt susținute, în principal, de catre persoanele juridice. Acestea ajung să dețină, pe ansamblul primelor 10 luni, o pondere de 69%. Pe de altă parte, este de remarcat faptul că vânzările către persoanele fizice au crescut cu 32,3% față de perioada similară a anului anterior, deși vânzările realizate prin Programul Rabla (în care persoanelor fizice le revine cea mai mare parte) au fost cu 0,7% mai mici decât în anul 2015.
Cu toate acestea, un factor de distorsiune al pieței auto și cu impact negativ asupra acesteia, continuă să îl reprezinte afluxul de autovehicule rulate, marea lor majoritate nefiscalizate, ceea ce face ca, anual, Bugetul de Stat să piardă sute de milioane de Euro. In acest context, în primele zece luni din 2016, înmatriculările de autoturisme rulate provenite din import au înregistrat volume importante, cca. 255.000 unități, ceea ce însemană o creștere de 24,6% comparativ cu anul 2015. Pe de altă parte, remarcăm faptul că această creștere s-a accentuat în ultimele trei luni (august-octombrie), după ce Ministerul Mediului a anunțat că va modifica Timbrul de Mediu (media importurilor de autoturisme rulate din ultimele 3 luni fiind de cca. 30.000 unități / lună, față de o medie lunară de cca. 23.000 în primele 7 luni).
Cifrele de mai sus, duc la o conjuctură deloc favorabilă, care a făcut ca, pe ansamblul primelor 10 luni din acest an, să se depășească volumul înregistrat pe întreg anul 2015, iar raportul dintre autoturismele rulate și cele noi să crească la 3,3.
Analiza sectorială.
I. Producţia naţională.
In luna Octombrie 2016 au fost fabricate 29.142 autovehicule, cu 10% mai puțin decât în luna precedentă a acestui an. Se ajunge astfel, după zece luni, la o producție totală de 301.538, cifră care corespunde unei scăderi totale de 8,3%, comparativ cu aceeași perioadă a anului 2015. Dintre acestea, 266.590 au fost produse de către Dacia și 34.948 de către Ford. Volumele cele mai mari le-a înregistrat modelul Dacia Duster, din care au fost fabricate 158.069 unități (cu 11,9% mai mult decât în primele zece luni din 2015), urmat de Dacia Sandero (42.903 unități, cu 11,4% mai puțin decât în 2015), Ford B-MAX (34.948 unități, cu 16,8% mai puțin decât în 2015), Dacia Logan MCV (33.508 unități, cu 3,7% mai puțin decât în 2015), și Dacia Logan (32.110 unități, cu 48,4% mai puțin decât în 2015).
II. Exportul. Cu cele 273.220 unităţi exportate în primele zece luni din acest an, consemnăm o scădere de 9,4%, comparativ cu perioada similară din anul 2015, aceasta fiind rezultatul scăderilor înregistrate în 9 din cele 10 luni ale acestui an, în raport cu lunile similare din 2015.
2/2
Cel mai exportat model în primele zece luni din 2016 a fost Dacia Duster (152.776
unități), în creștere cu 13 % față de 2015, urmat de Dacia Sandero (36.547 unităţi, în scădere
cu 16,5%), Ford B-MAX (34.789 unități, cu 16,8% mai puțin față de 2015), Logan MCV
(30.433 unități, în scădere cu 6,8%) și Dacia Logan (18.675 unităţi, în scădere cu 61,2% față
de 2015).
Ar mai fi de remarcat faptul că 90,6% din producția națională realizată în primele 10
luni din 2016 a fost exportată, față de 91,7% cât se înregistra în aceeași perioadă din anul
2015.
III. Vânzările de autovehicule noi. Cu un volum total de 13.492 unități vândute în luna
octombrie, din care 11.233 autoturisme (83,3%) și 2.259 vehicule comerciale (16,7%),
înregistrăm, după primele 10 luni din 2016, un volum total de 114.960 unități, cu 17,5% mai
mult decât în primele 10 luni din 2015.
Cu aceste cifre, după 10 luni, piața consemnează un număr de 93.380 autoturisme
vândute, în creștere cu 17,1% comparativ cu 2015 și 21.580 vehiculele comerciale (marfă
și persoane), în creștere cu 19,3% față de 2015.
La autoturisme, top-ul pe mărci după primle 10 luni ale anului 2016 este condus
de către Dacia, cu 28.837 unități (30,9% cotă de piață, pe un volum în creștere cu 3% față de
perioada similară din 2015), urmată de Volkswagen cu 9.884 unități (10,6% cotă de piață,
volume în creștere cu 24,2% față de 2015); Skoda 8.481 unităţi (9,1% din total piață, volume
în creștere cu 17,1%); Renault 6.720 unități (7,2% cotă de piață, volume mai mari cu 39,1%);
Ford 5.600 unităţi (6% din total piață, volume în creștere cu 12,2%) și Opel 4.325 unităţi
(4,6% din total piață, volume mai mari cu 46,5%).
Pe modele, cu cele 12.945 unități (-3,2% comparativ cu 2015), livrate pe piața
autohtonă în primele 10 luni ale acestui an, Dacia Logan este cel mai bine vândut model,
urmat de Dacia Sandero cu 5.630 unități (+14,3%), Dacia Duster 5.413 unități (+0,9%),
Skoda Octavia 3.628 unitați (+10,0%), și Dacia Logan MCV 2.832 unități (+8,4%).
Analizând segmentarea pe clase, observăm faptul că la finele primelor zece luni,
pentru a doua oară consecutiv în acest an, toate segmentele sunt în creștere comparativ cu
anul 2015. Cele mai mari creșteri le înregistrează segmentele Sport (+101,1%), SUV
(+28,7%) și MPV (+28,3%). Si segmentele de volum, B și C (care împreună cumulează cca.
64% din totalul pieței), înregistrează creșteri importante, de 16,4% și respectiv 10,1%.
In funcţie de tipul de combustibil, remarcăm faptul că ponderea autoturismelor
diesel a scăzut în acest an, ajungând ca, după 10 luni din 2016, ele să mai reprezinte doar
48,2% din piață, comparativ cu anul 2015, când, după aceeași perioadă, ponderea acestora
era de 53,1%.
Din primele 10 mărci / modele cele mai vândute, 8 mărci și respectiv 7 modele au o
pondere a vânzărilor cu motorizări diesel peste această medie (48,2%).
In ceea ce privește autoturismele “verzi“ (electrice și hibride), remarcăm o dublare a
volumelor totale vândute la zece luni. Se detașează însă faptul că segmentul autoturismelor
hibride reprezintă 87,5%, precum și creșterea cu 160% a celor electrice comparativ cu
aceeași perioadă a anului tecut.
In funcție de țara de proveniență a autoturismelor, situația se prezintă astfel: 28,8%
sunt de proveniență autohtonă, 21,6% sunt fabricate în Germania, 11,2% sunt din Cehia;
9,0% din Spania și 6,8% din Franța.
In acest context, vânzările de autoturisme din producția autohtonă au crescut în
primele zece luni din 2016 cu 1,9% față de aceeași perioadă din 2015, în timp ce vânzările
de autoturisme din import au înregistrat o creștere consistentă, de 24,6%.

 


========= // =========
**  APIA

 

Bannere

total-media-news.ro
karate.info.ro
tmn-tv.ro
Magazin specializat piese auto
AutoPuls
Salonul Auto Bucuresti 2023

Sunteti aici: Home Economie Auto După 10 luni din 2016 creșterea vânzărilor de autovehicule noi este una consistentă