Total Media News

Piata auto are o crestere consistenta după nouă luni din 2016 PDF Imprimare
Joi, 20 Octombrie 2016 13:22
                                     

    Cu un volum al vânzărilor în luna Septembrie a acestui an mai mare cu cca. 37%  decât luna similară de anul trecut, consemnăm, după nouă luni din 2016, o creștere a  vânzărilor de 18,6% comparativ cu 2015.

    La această creștere autoturismele contribuie cu un + 17,9%. Cu aceste cifre, se poate aprecia că estimarea pentru întreg anul 2016 pe care am făcut-o în luna ianuarie (creștere de 10%-12% a vânzărilor de autoturisme), va fi realizată și chiar depășită de către piață.

    Si pe plan european remarcăm în primele 9 luni din 2016 o creștere generală
consistentă a vânzărilor de autoturisme (+8%), cele mai mari piețe (care împreună acoperă
cca. 3/4 din totalul SM UE), înregistrând creșteri relativ importante: Franța +5,7%, Germania
+6,1%, Italia +17,4%, Spania +11,5% și UK +2,6%.
    Este deja de notoritate faptul că în România, principalul motor al vânzărilor de
autoturisme îl reprezintă categoria persoanelor juridice. Acestea ajung sa dețină, pe
ansamblul primelor 9 luni, o pondere de 69%. Pe de altă parte, este de remarcat faptul că
vânzările către persoanele fizice au crescut cu 35,2% față de perioada similară a anului
anterior, deși vânzările realizate prin Programul Rabla au fost cu doar 7,5% mai mari decât
în 2015.
Cu toate acestea, un factor de distorsiune al pieței auto, continuă să îl reprezinte
afluxul de autovehicule rulate, marea lor majoritate nefiscalizat, ceea ce face ca anual
Bugetul de Stat să nu încaseze sute de milioane de Euro. In acest context, în primele nouă
luni din 2016, înmatricularile de autoturisme rulate provenite din import au înregistrat
volume importante, peste 225.000 unitati, ceea ce însemană o creștere de 24,2%
comparativ cu anul 2015. Pe de altă parte, remarcăm faptul că această creștere s-a
accentuat în ultimele două luni (august și septembrie), după ce Ministerul Mediului a
anunțat că va modifica Timbrul de Mediu (în aceste ultime două luni, Importurile de
autoturisme rulate au înregistrat volume foarte mari, peste 30.000 unitati / lună, fata de o
medie lunară de cca. 23.000 în primele 7 luni).
Cifrele de mai sus, duc la o conjuctură deloc favorabilă, care a făcut ca, pe
ansamblul primelor 9 luni din acest an, să se ajungă la un raport de 3,3 autoturisme
rulate la unul nou.
Analiza sectorială.
I. Producţia naţională.
In luna Septembrie 2016 au fost fabricate 32.391 autovehicule, cu 22,6% mai puțin decât
în luna similară a anului trecut. Se ajunge astfel, după nouă luni, la o producție totală de
272.396 unități, cifră care corespunde unei scăderi totale de 8,7% comparativ cu aceeași
perioadă din 2015. Dintre acestea, 239.110 au fost produse de către Dacia și 33.286 de
către Ford. Volumele cele mai mari le-a înregistrat modelul Dacia Duster, din care au fost
fabricate 141.254 unități (cu 12,6% mai mult decât în primele nouă luni din 2015), urmat de
Dacia Sandero (39.428 unități, cu 11,9% mai puțin decât în 2015), Ford B-MAX (33.286
unități, cu 14,2% mai puțin decât în 2015), Dacia Logan (28.491 unități, cu 51,4% mai puțin
decât în 2015), și Dacia Logan MCV (29.937 unități, cu 2,7% mai puțin decât în 2015).
II. Exportul. Cu cele 244.993 unităţi exportate în primele nouă luni din acest an,
consemnăm o scădere de 9,2% comparativ cu perioada similară din anul 2015, aceasta
fiind rezultatul scăderilor înregistrate în 8 din cele 9 luni ale acestui an, în raport cu lunile
similare din 2015
Cel mai exportat model în primele nouă luni din 2016 a fost Dacia Duster
(135.046 unități), în creștere cu 13,1% față de 2015, urmat de Dacia Sandero (33.963
unităţi, în scădere cu 15,4%), Ford B-MAX (33.269 unități, cu 14,2% mai puțin față de
2015), Logan MCV (26.828 unități, în scădere cu 6%) și Dacia Logan (15.887 unităţi, în
scădere cu 63,1% față de 2015).
Ar mai fi de remarcat faptul că 90% din producția națională realizată în primele 9 luni
din 2016 a fost exportată, similar cu procentul înregistrat pentru aceeași perioadă din anul
2015.
III. Vânzările. Cu un volum total de 14.021 unități vândute în luna septembrie, din care
11.541 autoturisme (82,3%) și 2.480 vehicule comerciale (17,7%), înregistrăm, după
primele 9 luni din 2016, un volum total de 101.468 unități, cu 18,6% mai mult decât în
primele 9 luni din 2015.
Cu aceste cifre, după 9 luni, piața consemnează un număr de 82.147 autoturisme
vândute, în creștere cu 17,9% comparativ cu 2015 și 19.321 vehiculele comerciale
(marfă și persoane), în creștere cu 21,9% față de 2015.
La autoturisme, top-ul pe mărci după primle 9 luni ale anului 2016 este condus
de către Dacia, cu 25.090 unități (30,5% cotă de piață, pe un volum în creștere cu 2,2% față
de perioada similară din 2015), urmată de Volkswagen cu 8.533 unități (10,4% cotă de
piață, volume în creștere cu 23,0% față de 2015); Skoda 7.590 unităţi (9,2% din total piață,
volume în creștere cu 21,2%); Renault 5.911 unități (7,2% cotă de piață, volume mai mari
cu 40,9%); Ford 5.017 unităţi (6,1% din total piață, volume în creștere cu 15,2%) și Opel
3.830 unităţi (4,7% din total piață, volume mai mari cu 45,1%).
Pe modele, cu cele 11.297 unități (-2,0% comparativ cu 2015), livrate pe piața
autohtonă în primele 9 luni al acestui an, Dacia Logan este cel mai bine vândut model,
urmat de Dacia Sandero cu 5.059 unități (+13,1%), Dacia Duster 4.546 unități (-3,6%),
Skoda Octavia 3.223 unitați (+13,5%), și Renault Clio 2.353 unități (+41,2%).
Analizând segmentarea pe clase, observăm faptul că la finele primelor nouă luni,
pentru prima dată în acest an, toate segmentele sunt în creștere comparativ cu anul 2015.
Cele mai mari creșteri le înregistrează segmentele SUV (+30,1%) și MPV (+29,5%). Si
segementele de volum, B si C (care împreună cumulează cca. 64% din totalul pieței),
înregistrează creșteri importante, de 18,4% și respectiv 10,5%.
In funcţie de tipul de combustibil, ponderea autoturismelor diesel continuă să
scadă în total piață, ajungând, pe ansamblul celor 9 luni din 2016 să mai reprezinte doar
48,1% din piață, comparativ cu anul 2015, când, dupa aceeași perioadă, ponderea acestora
era de 53,9%.
Din primele 10 mărci / modele cele mai vândute, 8 mărci și respectiv 7 modele au o
pondere a vânzărilor cu motorizări diesel peste această medie (48,1%).
In ceea ce privește autoturismele “verzi“ (electrice și hibride), remarcăm o dublare
a volumelor totale vândute la nouă luni. Se detașează însă faptul că segmentul
autoturismelor hibride reprezintă 88,7%, precum și creșterea cu 129,4% a celor electrice
comparativ cu aceeași perioadă a anului tecut.
In funcție de țara de proveniență a autoturismelor, situația se prezintă astfel: 28,4%
sunt de proveniență autohtonă, 21,8% sunt fabricate în Germania, 11,4% sunt din Cehia;
8,8% din Spania și 6,9% din Franța.
In acest context, vânzările de autoturisme din producția autohtonă au crescut în
primele nouă luni din 2016 cu 0,9% față de aceeași perioadă din 2015, în timp ce vânzările

de autoturisme din import au înregistrat o creștere consistentă, de 26,4%.

 

 

**  APIA

 

Bannere

total-media-news.ro
karate.info.ro
tmn-tv.ro
Magazin specializat piese auto
AutoPuls
Salonul Auto Bucuresti 2023

Sunteti aici: Home Economie Auto Piata auto are o crestere consistenta după nouă luni din 2016