ASSAI adreseaza o scrisoare deschisa cu privire la noile TAXE puse de RAR |
Luni, 14 Noiembrie 2011 08:09 |
ASOCIATIA SOCIETATILOR DE SERVICE AUTO INDEPENDENTE Str. Traian nr. 2 Ansamblul Unirii – Tr. 4 Bl. F1 tronson 4 et. 8 ap. 22 sector 3 Bucuresti Banca: Transilvania – Agentia Delfinului Cont IBAN nr. RO75 BTRL 0470 1205 L021 80XX CUI: 24316397 Telefon/Fax: 0314 108 356 E-mail: Această adresă de e-mail este protejată de spamboţi; aveţi nevoie de activarea JavaScript-ului pentru a o vizualiza - Scrisoare deschisa -
Catre: Primul Ministru al Romaniei, Ministrul Transporturilor, Secretarul de Stat din Min. Transporturilor
Stimate Domnule Prim-Ministru, Stimata Doamna Ministru al Transporturilor, Stimate Domnule Secretar de Stat ASSAI, Asociatia Societatior de Service Auto Independente, doreste sa va aduca la cunostiinta prin intermediul acestei adrese, ca deschiderea unui dialog cu institutia Dvs. poate fi ultima cale pe care o intrevedem pentru rezolvarea problemei cu care industria de service auto din Romania se confrunta, situatie care s-a acutizat prin cele mai recente masuri luate de catre - Registrul Auto Roman. Membrii ASSAI au fost stupefiati de decizia Registrului Auto Roman ca, in plina criza economica, sa majoreze taxele de autorizare ale unitatilor reparatoare, aceste taxe fiind mai mari acum de 10 – 20 de ori . La sfarsitul lunii August 2011, C.A. al Registrului Auto Roman a decis prin Hotararea nr.8/25.08.2011 ca incepand cu data de 01.10.2011, modul de calcul al taxei de autorizare sa se schimbe, urmand ca unitatile reparatoare sa achite in final, costuri de autorizare majorate in medie, cu 1100%. Astfel, daca pana in luna Octombrie 2011 un service auto achita aprox. 1000 lei/an pentru autorizare, acum este obligat de catre Registrul Auto Roman sa achite pentru aceeasi autorizare taxe ce variaza intre 11 000 lei si de peste 20 000 lei, in functie de numarul de marci auto pentru care solicita autorizarea. In contextul in care intreaga industrie de reparatii auto din Romania se confrunta cu dificultati economice majore: intarzieri din partea asiguratorilor la achitarea reparatiilor pentru beneficiarii politelor de asigurare, cresterea cursului de schimb cu efecte devastatoare asupra costurilor pieselor si subansamblelor, etc se suprapune acum si un BIR majorat cu peste 1100% de catre Registrul Auto Roman. In conditiile in care Guvernul Romaniei a transmis instructiuni clare In Romania exista peste 4000 de unitati service auto clandestine care isi Va rugam sa aveti in vedere faptul ca majoritatea atelierelor reparatoare mici si independente, cu 5 - 7 angajati, reprezinta aproximativ 35% din totalul service-urilor auto din Romania. In loc ca Registrul Auto Roman sa isi trimita inspectorii pe teren pentru a obliga service-rile clandestine sa intre in legalitate, sa plateasca taxe si impozite, sa plateasca CAS-ul si sa nu mai angajeze oameni la negru, sa nu mai faca evaziune fiscala, iar clientul sa beneficieze de garantia legala a lucrarii de reparatie, RAR alege sa adopte o masura care, pe fundalul crizei economice, ar putea duce la disparita a jumatate din cele 5000 de service-uri autorizate in Romania. Departamentul de Control si Autorizari a RAR numara aproximativ 50 de angajati, iar procesul de auditare pentru fiecare service auto are loc anual si dureaza o zi/an/unitate service, asa ca nu intelegem pe ce se vor cheltui cele aproximativ 10 milioane de euro pe care RAR le va colecta in plus de la service-uri doar pentru autorizarea in acest an!
Intelegem insa care vor fi efectele directe ale acestei masuri aberante: 1. Majorarea tarifelor de reparatii care vor fi suportate de catre soferi; 2. Realizarea reparatiilor in service-uri clandestine, fara garantie; 3. Stimularea activitatilor clandestine in service-uri neautorizate, care prin modul impropriu de realizare a lucrarilor de reparatii pun in pericol calitatea lucrarii prestate si, prin consecinta, siguranta in trafic a noastra, a tuturor; 4. Scumpirea semnificativa a politelor de asigurare auto ( RCA si CASCO ); 5. Inchiderea unui numar semnificativ de ateliere auto ( peste 2000 de unitati service ); 6. Disponibilizarea a 30 – 50% dintre cei care-si desfasoara activitatea in service-urile autorizate si cresterea cu cel putin 15 000 de persoane a numarului de someri; 7. Micsorarea contributiilor atelierelor reparatoare catre bugetul de Stat.
In conditiile in care ASSAI a solicitat in repetate randuri interventia Registrului Auto Roman in problemele intampinate cu societatile de asigurari ( achizitii de piese in mod direct si ilegal de catre firma de asigurari, clientul asigurat fara a mai beneficia de garantia pieselor montate; piese de proasta calitate, fara licenta producatorului, indicate si despagubite de firme de asigurari in dauna clientului asigurat si „beneficiar” de piesele care ii pot pune viata in pericol etc), aceste situatii intrand in sfera de (in)competenta a RAR, dar asupra carora aceasta institutie refuza sa intervina, va adresam Dvs. cateva intrebari: 1. Cum a fost posibil ca Registrul Auto Roman functioneze timp de multi ani cu taxe cuprinse intre 500 – 1000 Ron/an pentru autorizarea unitatilor reparatoare, iar acum aceste taxe au trebuit majorare de 10 – 20 de ori? 2. Care este destinatia acestor sume de bani pe care Registrul Auto Roman intentioneaza sa le colecteze in mod fortat din partea agentilor economici care doresc sa functioneze legal? 3. Daca Registrul Auto Roman urmareste cresterea calitatii lucrarilor de reparatii, de ce nu descurajeaza in mod real, prin controale temeinice, operatorii economici neautorizati care lucreaza fara autorizatie si care nu pot oferi garantie pentru reparatiile prestate? ( Ex: 4000 de unitati clandestine x 5000 ron amenda => 20 000 000 Ron ≈ 4, 6 mil. Eur ) 4. Daca Registrul Auto Roman are ca preocupari, asa cum pretinde, cresterea sigurantei circulatiei, de ce refuza sa se implice in problemele sesizate de catre ASSAI, privind practica unor societati de asigurari care despagubesc piesele cele ieftine de pe piata, in vederea reducerii costurilor de despagubire, piese ce pun in pericol siguranta in trafic? Va rugam sa aveti in vedere faptul ca aceasta industrie de reparatii auto plateste anual sume la bugetul de stat de peste 1 Miliard de Euro.
Suntem convinsi ca niciuna dintre Domniile Voastre nu ati fost informate corespunzator de catre conducerea Registrului Auto Roman, cu privire la aceasta majorare a tarifelor de autorizare aplicate service-urilor auto, pentru ca in mod cert ati fi avut in vedere impactul negativ asupra industriei si asupra consumatorilor. ASSAI are incredere in institutiile pe care Domniile Voastre le reprezentati si v-am adresat aceasta Scrisoare Deschisa in speranta ca Dvs. aveti posibilitatea sa corectati derapajele infaptuite de catre conducerea acestei Regii Autonome a Registrului Auto Roman.
Cristian Muntean
Director ,
Asociatia Societatilor de Service Auto Independente ( A.S.S.A.I ) ,
|